برقراری عدالت یکی از اصول شایسته‌سالاری دینی است
کد خبر: 3954946
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۱
ماموستا فایق‌ رستمی:

برقراری عدالت یکی از اصول شایسته‌سالاری دینی است

امام‌جمعه سنندج با اشاره به اینکه یکی از محورهای شایسته‌سالاری برقراری عدالت در جامعه است، گفت: برقراری عدالت به این معناست که مسئولان با حضور در جامعه از مشکلات و معضلات آگاه شوند و نسبت به رفع آن تلاش کنند.

به گزارش ایکنا از کردستان، ماموستا فایق رستمی، امام جمعه سنندج امروز، یکم اسفندماه در آیین عبادی ـ سیاسی نماز جمعه این هفته مسجد جامع سنندج با گرامیداشت فرا رسیدن ماه مبارک رجب اظهار کرد: ماه مبارک رجب یکی از ماه‌های بزرگ قمری بوده که یک روز روزه گرفتن در آن ثواب یکسال روزه را دارد.

وی افزود: ماه مبارک رجب یکی از ماه‌های دارای تکریم و احترام نزد مسلمانان است و به دلیل اینکه جزء ماه‌های حرام بوده، قتل و کشتار در این ماه مبارک حرام شمرده شده است.

امام جمعه سنندج با اشاره به اینکه گروهی از انسان‌ها نزد خداوند متعال از جایگاه بسیار والایی برخوردارند، بیان کرد: کسانی که در حال خدمتگزاری صادقانه به مسلمانان دیگر هستند، نزد خداوند متعال از جایگاه‌ والایی برخوردار است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) بیان کرد: مقام معظم رهبری در بیاناتشان جوانان از موتور محرکه حلقه توسعه و تولید کشور هستند اما متأسفانه به جوانان توجه نمی‌شود.

ماموستا راستی با اشاره به اینکه در شأن انقلاب اسلامی نیست که دانشمندان، نخبگان و جوانان تحصیل‌کرده ما با مدارک دانشگاهی بیکار باشند، افزود: گرانی و تورم هم یکی دیگر از معضلات جامعه کنونی ماست که باید مسئولان به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه یکی از اصول شایسته‌سالاری این است که مسئولان برای نظام و مردم دلسوز باشند، اظهار کرد: رسول مکرم اسلام(ص) نسبت به رسالت خود احساس مسئولیت و نسبت به مردم دلسوزی داشتند، سختی‌های مردم ایشان را آزار می‌داد و دوست داشتند مردم از فضیلت‌ها عقب نمانند، به ویژه به مؤمنان به دیده عطوفت نگاه می‌کردند.

امام‌جمعه سنندج در ادامه مسئولان را پدرانی دلسوز برای مردم دانست و گفت: مسئولان نباید نسبت به مشکلات مردم بی‌تفاوت باشند و مسئولی انقلابی و جهادی است که برای رفع مشکلات جامعه گام بردارد.

وی بیان کرد: مردم، مسئولانی که با درد و مشکلات آنان آشنا باشند، بیشتر دوست دارند و برای پیشبرد کارها و تصمیم‌های کلان از آنان پیروی خواهند کرد و این همان راهی است که در رهنمودهای رهبر معظم انقلاب به خوبی ترسیم شده است.

ماموستا رستمی از مردم استان خواست با توجه به احتمال گسترش شیوع ویروس کرونا، هنگام ورود به اجتماعات از جمله نماز جمعه ضمن استفاده از ماسک، دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

امام‌جمعه سنندج با اشاره به اینکه یکی دیگر از محورهای شایسته‌سالاری برقراری عدالت در جامعه است، ادامه داد: برقراری عدالت به این معناست که مسئولان با حضور در جامعه از مشکلات و معضلات جامعه آگاه شده و نسبت به رفع آن تلاش کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش برای مهربانی و عطوفت به ایتام و نیازمندان افزود: شایسته نیست انسان فقیر و گرسنه در خانه‌ای باشد و همسایه وی اسراف کند بلکه خانواده‌ها باید جویای حال همسایه نیازمند خود باشند.

امام جمعه سنندج با تأکید بر اینکه دین اسلام مسلمانان را به تقوا و نوع‌دوستی ترغیب کرده است، یادآور شد: کسانی که بتوانند خانواده‌ای که با هم دشمنی و کینه دارند را با هم به صلح و آشتی برساند، بهترین پاداش دنیوی و اخروی خواهد داد.

انتهای پیام
captcha