برگزاری کارگاه آموزشی «نقد تحریفات و خرافات مناسک دینی» در قروه
کد خبر: 3955122
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵

برگزاری کارگاه آموزشی «نقد تحریفات و خرافات مناسک دینی» در قروه

کارگاه آموزشی «نقد تحریفات و خرافات مناسک دینی» با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان امروز، دوم اسفند در قروه برگزار شد.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام احمد حاتمیان، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان در کارگاه آموزشی «نقد تحریفات و خرافات مناسک دینی» که امروز، دوم اسفندماه در کردستان برگزار شد، بر لزوم آموزش مجامع میانی به‌عنوان اصلی‌ترین مأموریت اداره تبلیغات اسلامی تأکید و اظهار کرد: با توجه به سواد رسانه‌ای و لزوم پرهیز از خرافه‌پردازی، روحانیان، مداحان و مبلغان دینی بایستی در تمامی حوزه‌های تبلیغی از مهارت و تبحر لازم برخوردار باشند.

وی با اشاره به اینکه تبلیغ در سایه آگاهی مداحان و روحانیان از تاریخ اسلام و دقت در بیان آن مؤثر واقع می‌شود، افزود: برای اثرگذاری امر تبلیغ نیاز به آگاهی، معرفت و شناخت کامل وقایع تاریخ اسلام است چراکه اطلاع و آگاهی از خرافه‌گرایی و بدعت در بیان این وقایع جلوگیری خواهد کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان سه مقوله خرافه‌گرایی، بدعت‌گرایی و تحریف در مناسک و حوزه مرتبط با عاشورا را به عنوان دغدغه و نگرانی‌های روشن‌اندیشان دینی یاد کرد و ادامه داد: غلبه شور مناسکی بر شعور ایمانی، تبدیل شدن عاشورا به یک همهمه به جای یک حرکت رو به جلو، تقلید و گرفتار شدن در تکرارها از دیگر نگرانی‌های مرتبط با حوزه معرفت عاشورایی است.

وی در پایان اظهار کرد: لازم است جذابیت‌هایی برای بیان و عرضه مفاهیم عاشورایی به نسل جدید ارائه شود و از انتقال پیام‌های متناقض و متفاوت از عاشورا جلوگیری شود.

یادآور می‌شود؛ در ادامه این کارگاه آموزشی هیئت‌های مذهبی، اعضای کانون مداحان و روحانیون مستقر سؤالات خود در مورد شبهات دینی و خرافات ایجادشده مطرح کردند.

انتهای پیام
captcha