رهبران معارض مصر از تشکیل جبهه مقاومت ضد صهیونیستی خبر دادند
کد خبر: 3955836
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۵

رهبران معارض مصر از تشکیل جبهه مقاومت ضد صهیونیستی خبر دادند

شماری از رهبران معارض مصر در کنفرانس «متحد علیه عادی سازی» از تشکیل جبهه مقاومت ضد صهیونیستی خبر دادند و گفتند که منطقه عربی با توطئه سازش در برابر چالش‌های خطرناکی است که موجودیت و آینده آن را تهدید می‌کند.

به گزارش ایکنا به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، تعدادی از رهبران احزاب معارض مصر در کنفرانس عربی ـ اسلامی «اتحاد علیه عادی‌سازی» شرکت کردند که طی روزهای شنبه و یکشنبه، 3 و 4 اسفند با شرکت حدود 500 نفر از تمام کشورهای عربی در رد عادی‌سازی کشورهای عربی با رژیم اشغالگر و حمایت از تلاش‌ها در مسیر دفاع از آرمان فلسطین برگزار شد.

این کنفرانس از طریق اپلیکیشن زوم و به دعوت نهاد بین‌المللی قدس و چند نهاد دیگر برگزار شد.

«حمدین صباحی» نامزد سابق ریاست جمهوری مصر در این کنفرانس گفت: واقعیت موجود نشان می‌دهد عادی‌سازی چهره‌ای از برخورد تمدن‌ها است که بین امت و دشمن آن گسترش یافته و این چهره در مقطع کنونی برجسته‌تر است.

وی افزود: در سایه ممنوعیت‌های اعمال شده بر سلاح(برای کشورهای عربی)، جنگ عادی‌سازی در حال گسترش است و این نبردی نهایی، مکمل و سرنوشت‌‎ساز برای نتایج هر جنگی است که دشمن قبلاً بر ما تحمیل کرده است.

در همین حال گروهی از رهبران معارض و اندیشمندان و چهره‌های فرهیخته مصری در جریان مشارکت خود در کنفرانس «اتحاد علیه عادی‌سازی» از تشکیل یک جنبش مقاومت صهیونیستی در مصر خبر دادند.

از جمله اعضای این جنبش، عواطف عبدالرحمن، استاد روزنامه و مجلات در دانشکده رسانه دانشگاه قاهره، احمد الخمیسی، ادیب مصری، امین اسکندر از رهبران قومی مصر و محمد عبدالحکم دیاب، نویسنده مصری است.

این شخصیت‌های مصری در بیانیه خود که در جریان فعالیت کنفرانس «اتحاد علیه عادی‌سازی» ارائه دادند، گفتند: منطقه عربی و در رأس آن مصر بر سر دو راهی و چالش‌های خطرناکی است که موجودیت و آینده آن را تهدید می‌کند به خصوص که نقشه‌ای برای کشاندن آنها به مرحله‌ای دردناک‌تر از معاهدات کمپ دیوید، وادی عربه و اسلو آغاز شده است.

در این بیانیه آمده است: توطئه‌گران، نخست معامله قرن و سپس عادی‌سازی را راه انداختند تا مقدمه یک هم‌پیمانی سیاسی و نظامی به رهبری رژیم صهیونیستی باشد و سازشگران عرب به جای رویارویی با این رژیم مدافع آن شوند.

رهبران جنبش مقاومت ضد صهیونیستی مصر گفتند: این وضعیت دشوار و خطرناک هر وجدان ملی در مصر و دیگر کشورهای عربی را ملزم می‌کند در برابر این هجمه استعماری که موجودیت ما را تهدید می‌کند، بایستد و تسلیم یأس و نومیدی نشود. آنها سموم پذیرش اشغالگری را پاشیده‌اند و علائم مسمومیت ظاهر شده است، زیرا بحران‌ها شدت گرفته‌اند‌ و تجاوزگری برای غارت بیشتر سرزمین و ثروت ما بیشتر شده است و ما را به جنگ و از بین بردن وحدت ملی با ادعاهای قومی، مذهبی یا فرقه‌ای کشانده‌اند تا راحت‌تر ما را ببلعند.

انتهای پیام
captcha