تصمیم‌گیری در رابطه با محدودیت‌های شهرهای زیارتی از شنبه هفته آینده
کد خبر: 3958982
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۵

تصمیم‌گیری در رابطه با محدودیت‌های شهرهای زیارتی از شنبه هفته آینده

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: در شنبه هفته آینده ۲۳ اسفندماه شرایط موجود بیماری بار دیگر مورد بازنگری قرار می‌گیرد و در خصوص محدودیت‌هایی که برای برخی از شهرهای زیارتی و گردشگری اعمال می شود، تصمیم‌گیری خواهد شد.

تصمیم‌گیری در رابطه با محدودیت‌های شهرهای زیارتی از شنبه هفته آیندهبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به‌نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، محمدصادق براتی، معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی، امروز 20اسفندماه، در مراسم آغاز عملیات اجرایی پروژه ایستگاه استقبال از زائر مشهد محور نیشابور، اظهار کرد: خوشبختانه استان خراسان رضوی قبل از بیماری کرونا همه ساله با تسهیلاتی که ایجاد می‌شد، به صورت موقت در ورودی‌های شهر مشهد پذیرای زائرین بود.

وی افزود: طبیعتا این سازه‌های سبک و موقت با تصمیم شورای اسلامی شهر و تیم مدیریت شهری به سازه‌های دائمی تبدیل شده است. ستاد اجرایی خدمات سفر استان با ترکیب ۴۳ دستگاه اجرایی، نهادهای عمومی و بخش خصوصی خدمات خوبی را به زائرین هرساله ارائه کرده است.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری خراسان رضوی تاکید کرد: آنچه که در آخرین تصمیمات ستاد ملی کرونا اخذ شده بنا بر آن بوده که برخلاف سال گذشته محدودیت آنچنانی وجود نداشته باشد؛ اما شنبه هفته آینده ۲۳ اسفند ماه شرایط موجود بیماری بار دیگر مورد بازنگری قرار می‌گیرد و در خصوص محدودیت‌هایی که برای برخی از شهرهای زیارتی و گردشگری اعمال می‌شود، تصمیم گیری خواهد شد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه تاکنون استان ما بر خلاف آنچه که در ابتدای این بیماری تصور می‌شد؛ با مدیریت بسیار خوبی که صورت گرفت در بحث کنترل این بیماری آمار قابل قبولی را به ثبت رساندیم.

ایجاد زیرساخت برای استقبال از زائرین در دوران پساکرونا

معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد در ادامه این مراسم اظهار کرد: شرایط کرونا این فرصت را به ما داد تا خود را برای دوران بعد از این ویروس آماده کرده و بتوانیم کاستی‌ها را جبران کنیم.

محمد محسن مصحفی اضافه کرد: در کنار تمام مشکلاتی که بیماری کرونا داشت، می‌توان نکات مثبتی را نیز جست‌وجو کرد. در سال جاری به دلیل شیوع ویروس کرونا توفیق آن را نداشتیم که میزبان زائران باشیم به نظر می‌رسد که کرونا سبب شد، ما ناگهان متوجه این خلاء مهم در شهر باشیم که تاکنون متوجه آن نبوده‌ایم.

وی افزود: مبادی ورودی شهر مشهد از اهمیت زیادی برخوردار است و این اهمیت سبب شد تا ما ایستگاه دائمی را برای استقبال از زائرین ایجاد کنیم تا بتوانیم به بهترین شکل ممکن پذیرای زائرین پیاده و سواره باشیم.

انتهای پیام
captcha