مسلمانان عامل به اخلاق نبوی باشند / قوم فارس دین اسلام را نشر و توسعه داد
کد خبر: 3959016
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳

مسلمانان عامل به اخلاق نبوی باشند / قوم فارس دین اسلام را نشر و توسعه داد

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با تأکید بر اینکه باید سعی کنیم که با اخلاق، منش، رفتار و برخوردمان جذب‌کننده به دین اسلام باشیم، گفت: حضرت یوسف(ع) در زندان با اشرار هم سلولی بود اما کاری کرد که تمام آنان مرید حضرت یوسف شده و اولین ایمان‌آورندگان به خداوند متعال شوند پس ما اگر می‌خواهیم پیرو پیامبر باشیم، باید عامل به اخلاق نبوی باشیم.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام عبدالرضا پوردهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان در محفل انس با قرآن که به مناسبت گرامیداشت مبعث و معراج پیامبر اکرم(ص) با حضور حامد علیزاده، قاری بین‌المللی شامگاه گذشته، 20 اسفندماه در مسجد ابراهیم خلیل الله سنندج برگزار شد، اظهار کرد: با بعثت پیامبر اکرم(ص) دین اسلام، دین کامل و اهمترین دین خدا بر روی زمین برقرار شد.

وی افزود: شور و نشاط و سروری وصف ناشدنی حاضران در این محفل نورانی که به عشق حضرت رسول اکرم(ص) برگزار شده، به وضوح قابل مشاهده است اما باید دید در کنار این عشق و علاقه به حضرت ختمی مرتبت تا چه حد از سیره و سلوک ایشان پیروی می‌کنیم، هر چند عشق و علاقه به رسول اکرم(ص) خود آغازی برای این امر است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به سیره و روش حضرت رسول اکرم(ص) در زندگی اشاره و بیان کرد: باید دقت کنیم که این عشق به پیامبر اکرم(ص) چه ویژگی‌های اخلاقی را در وجود ما زنده کرده است تا هم آن‌ها را تقویت کرده و هم از سایر ویژگی‌های اخلاقی ایشان پیروی کنیم.

وی با اشاره به اینکه هفته آینده در چنین روز و شبی تولد امام حسین(ع) فرزند حضرت علی ابن ابی‌طالب و حضرت فاطمه زهرا(س) خواهد بود، ادامه داد: امام حسین(ع) نوه پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید: جد ما دارای این ویژگی‌های اخلاقی برجسته شامل لبخند دائمی، خلق آسان، نرمی اخلاق بود و آدم سخت، فحاش، بد دهن، عیب‌جویی نبود و هیچگاه کسی از پیامبر(ص) مأیوس و نا امید نمی‌شد.

حجت‌الاسلام پورذهبی با اشاره به اینکه این مداحی و سخنرانی‌های باید زمینه‌ساز ترویج و الگوگیری اخلاقی از پیامبر اکرم(ص) شود، اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) رسالت خود را با دو سه نفر شروع کرد با 500 هزار نفر تمام کرد که تمام این پیروانش شیفته و مرید اخلاق پیامبر(ص) بودند اما ما به دلیل بد اخلاقی و کج خلقی نمی‌توانیم یک نفر را هم جذب خود کنیم و با این اخلاق خود موجب می‌شویم دیگران از دین اسلام پراکنده شوند.

وی افزود: پیامبر اسلام(ص) مشرکان را که نجس بودند، مسلمان کرد اما ما در دورانی هستیم که گروهی که خود را مسلمان می‌خوانند، سایر مسلمانان را نجس می‌دانند و به راحتی مسلنمانان دیگران را سر می‌برند اما دین اسلام هیچگاه این اجازه را به هیچ مسلمانی نداده است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با تأکید بر اینکه باید سعی کنیم که با اخلاق، منش، رفتار و برخوردمان جذب‌کننده به دین اسلام باشیم، یادآور شد: حضرت یوسف(ع) در زندان با اشرار هم سلولی بود اما کاری کرد که تمام آنان مرید حضرت یوسف شده و اولین ایمان‌آورندگان به خداوند متعال شوند پس ما اگر می‌خواهیم پیرو پیامبر باشیم، باید عامل به اخلاق نبوی  باشیم.

مسجد پایگاه رجوع انسان به ذات الهی است 

ماموستا بهمنی، رئیس مرکز بزرگ اسلامی سنندج در ادامه این مراسم گفت: سه گروه خدمات ارزنده‌ای به دین اسلام کردند ابتدا عرب‌ها زمانی که دین اسلام را به خارج از عربستان و در دو امپراطوری بزرگ جهان وسعت دادند، دومین خدمت را فارس‌ها انجام دادند چراکه شش کتاب حدیث به برکت عالمان بزرگ ایرانی به نام صحیح مسلم، صحیح بخاری، قزوینی، امام فخر رازی، امام بخاری، شیخ توسی جمع‌آوری شده و اینان باعث شدند که فرهنگ اسلام نشر و توسعه پیدا کند و سومین گروه که به اسلام خدمت کردند قوم کُرد بوده است چرا که قوم کُرد به پیروی از این دستور پیامبر اسلام(ص) که می‌فرماید «شما ایمانتان کامل نمی‌شود تا زمانیکه محبت و عشق به من را در دل و جانتان نهادینه کرده باشید» که در این راستا 300 سال بعد از رسالت حضرت محمد(ص) علمای کُرد مجالس مولودخوانی و معراجنامه خوانی با هدف نشر عشق به پیامبر(ص) را راه‌اندازی کردند و حکمرانان نیز با آن مخالفتی نکردند چراکه این جلسات، جلسه پیامبرشناسی بوده است.

وی افزود: معراج مقدس‌ترین سفر در طول تاریخ بشر بوده است و مسافر آن حضرت محمد(ص)، فرودگاه آن مسجد الحرام، سکوی پرواز آن مسجدالاقصی، میزبان این سفر خداوند متعال و هدف از این سفر دیدن آیات الهی و سوغات آن اخبار غیبی الهی و پایین آوردن سطح آن برای درک انسان و نمازهای پنجگانه بوده است.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی سنندج بیان کرد: پیامبر اکرم(ص) تمام عالم ملکوت، عجایب آفرینش، بهشت و جهنم را با دو چشم خود مشاهده کرده است و در طول سفر حضرت جبرئیل با وی همراه بود تا زمانی که به صدره المنتهی رسید و دیگر توان ادامه سفر با پیامبر اکرم(ص) را نداشت چراکه این مقام، را فقط به پیامبر اکرم(ص) اعطا فرمودند.

وی با اشاره به اینکه دو معجزه پیامبر(ص) نسبت به سایر معجزات متجلی هستند، گفت: این دو معجزه یکی قرآن کریم معجزه جاویدان بوده و دیگری معراج که برای هیچ یک از پیامبران با این کیفیت روی نداده و آن خاص پیغمبر خاتم بوده است لذا معراج بزرگترین معجزه‌ پیامبر اسلام بوده است.

ماموستا بهمنی بیان کرد: در معراج خداوند متعالی از دو مسجد نام برده است یکی مسجدالحرام و دیگری مسجدالاقصی بوده است اگر بخواهیم به معنویت و عروج به خدا برسیم، باید به مسجد رجوع کنیم چراکه مسجد پایگاه رجوع انسان به ذات الهی است و به گفته مولانا معراج روحی برای هر انسانی به وجود می‎آید و آن هم با ادای فریضه نماز حاصل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه نماز پنجگانه در سفر معراج پیامبر(ص) به وی ابلاغ شد و نحوه ادای این فریضیه دینی نیز به حضرت آموزش داده شده است، یادآور شد: ماموستا شیخ الاسلام می‌فرماید:«مسجد بقای دین رسول‌الله است»، ما باید مساجد را آباد کنیم و مساجد جایگاه وحدت و یکدلی باشند چرا که مسجد به هیچ فرقه و گروه خاصی اختصاص ندارد و مسجد منزل تک‌تک انسان‌های متقی است.

انتهای پیام
captcha