بیشتر مؤسسات قرآنی کردستان در مکان‌های استیجاری فعالیت می‌کنند
کد خبر: 3959175
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱

بیشتر مؤسسات قرآنی کردستان در مکان‌های استیجاری فعالیت می‌کنند

مدیر مؤسسه قرآنی «نورالمبین» شهرستان کامیاران با اشاره به اینکه بیشتر مؤسسات قرآنی کردستان در مکان‌های استیجاری فعالیت می‌کنند، گفت: در این راستا شیوع ویروس کرونا و تعطیلی کلاس‌های حضوری، مؤسسات را با مشکلات اقتصادی بسیاری مواجه کرد.

شیما فتحی، مدیر مؤسسه قرآنی نورالمبین شهرستان کامیاران در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: مؤسسه قرآنی نورالمبین از سال 1382 با دریافت مجوز از سازمان دارالقرآن کریم فعالیت خود را به صورت رسمی در سطح این شهرستان آغاز کرده است.

وی با اشاره به اینکه در این مؤسسه کلاس‌های قرآنی در رشته‌های روخوانی و روانخوانی، تجوید سطح یک، تجوید تکمیلی سطح دو، مفاهیم، حفظ ویژه خردسالان از سن سه تا شش سال، حفظ جزء سی، حفظ کل، احکام شرعی و دوره تربیت معلم برگزار می‌شود، افزود: این مؤسسه قرآنی با توجه به استمرار و گسترش فعالیت‌های قرآنی خود موفق به جذب تعداد بیشتری از جوانان و نوجوانان کامیارانی به کلاس‌های قرآنی شده است.

مدیر مؤسسه قرآنی نورالمبین کامیاران با اعلام اینکه این مؤسسه با برگزاری کلاس‌های صحیح‌خوانی قرآن موفق به تربیت تعداد بسیاری از علاقه‌مندان قرآنی در این رشته شده است، بیان کرد: مؤسسه قرآنی نورالمبین در تربیت حافظان یک جزء تا حفظ کل موفق به تربیت ۲۰۰ نفر حافظ قرآن شده است.

وی با اشاره به اینکه بیشتر مؤسسات قرآنی استان کردستان در مکان‌های استیجاری فعالیت می‌کنند، گفت: در این راستا شیوع ویروس کرونا و تعطیلی کلاس‌های حضوری، مؤسسات را با مشکلات اقتصادی و مالی بسیاری مواجه کرد و این امر موجب شده که مؤسسات قرآنی که بدون هیچ پشتوانه‌ای فعالیت می‌کنند، توانایی پرداخت اجاره بهای خود را هم نداشته باشند.

فتحی تأکید کرد: در کنار مشکلات فراوانی که کرونا برای ما به وجود آورد و تحمل سختی‌های فراوان ما اجاره ندادیم که فعالیت‌های قرآنی به مدت یک سال تعطیل شود و در این راستا اقدام به برگزاری کلاس‌های قرآنی در فضای مجازی کردیم اما با توجه به عدم دسترسی بیشتر قرآن‌آموزان به اینترنت متأسفانه با ریزش تعداد قرآن‌آموزان مواجه شده‌ایم. برای توسعه و تقویت فعالیت‌های دینی و فرهنگی باید همه ما خادمان قرآن بیش از پیش تلاش کنیم و با تشویق و ترغیب قرآن‌آموزان آنها را به شرکت در کلاس‌ها دعوت کنیم و از تمامی مسئولان درخواست پشتیبانی و حمایت از فعالیت‌های قرآنی را داریم.

مدیر مؤسسه قرآنی نورالمبین کامیاران به برگزاری دوره‌های تربیت معلم قرآن اشاره کرد و افزود: در راستای تأمین کادر قرآنی، تربیت مربیان قرآن و ارتقای سطح معلومات قرآنی مربیان قرآن دوره‌های تربیت معلم در سطوح مختلف مقدماتی و تخصصی در این مؤسسه قرآن برگزار شده است.

وی در پایان یادآور شد: این مؤسسه قرآنی در کنار فعالیت‌های مجازی خود این روزها در حال آماده‌سازی مؤسسه برای فعالیت‌های قرآنی در ماه مبارک رمضان می‌باشد که امیداواریم سایه شوم کرونا بر سر زندگی تمام انسان‌ها حذف شود و مؤسسات قرآنی بتوانند فعالیت‌های خود را سال آینده به صورت گسترده‌تری در ماه مبارک رمضان ادامه دهند.

مجید آوج

انتهای پیام
captcha