ظرفیت هیئت‌های مذهبی برای فعالیت‌های قرآنی در فارس به‌كار گرفته می‌شوند
کد خبر: 3959813
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴

ظرفیت هیئت‌های مذهبی برای فعالیت‌های قرآنی در فارس به‌كار گرفته می‌شوند

مدیرعامل اتحادیه تشكل‌های قرآنی فارس از انعقاد تفاهم‌نامه همكاری میان این اتحادیه و هیئات مذهبی استان برای استفاده از ظرفیت آن‌ها برای مسائل قرآنی خبر داد.

محمدحسین اسلامی، مدیرعامل اتحادیه تشكل‌های قرآنی فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، از انعقاد تفاهم‌نامه همكاری میان این اتحادیه و هیئات مذهبی استان خبر داد و گفت:‌ این تفاهم‌نامه به‌منظور استفاده از ظرفیت هیئات مذهبی برای مسائل قرآنی منعقد شده است.

وی با بیان اینكه چنین تفاهم‌نامه‌ای به هیئات مذهبی و اتحادیه در سطح استان ابلاغ شده است، افزود: در استان فارس جلساتی در این رابطه برگزار كردیم كه بتوانیم از ظرفیت هیئات مذهبی در زمینه‌های مختلف جهت پیشبرد اهداف قرآنی استان استفاده كنیم.

اسلامی با یادآوری اینكه قریب 7 هزار هیئت مذهبی در استان فارس فعالیت می‌كنند، گفت: هم تشكل‌های قرآنی هم هیئات مذهبی همگی مردمی هستند و از ظرفیت‌های مردمی برخوردارند لذا هم‌افزایی و همكاری آنان در كنار یكدیگر قطعاً می‌تواند منجر به انجام فعالیت‌های بسیار خوب و فاخری در سطح استان شود.

مدیرعامل اتحادیه تشكل‌های قرآنی فارس همچنین به انتخاب شهرهای یزد و كاشان به‌عنوان شهرهای صحیفه سجادیه و نهج‌البلاغه اشاره كرد و گفت: یكی از پیشنهاداتی كه پیوسته در سطح استان فارس مطرح كرده‌ایم این است كه استان فارس باید تبدیل به قطب قرآنی كشور شود.

وی اظهار كرد: استهبان، یكی از شهرستان‌های قرآنی استان فارس است كه دارای ظرفیت‌های بسیار خوب و بی‌نظیری در مباحث قرآنی است و می‌تواند به‌عنوان شهر قرآنی در سطح كشور مطرح شود لذا در حال پیگیری این موضوع هستیم تا بتوانیم این شهرستان و استان فارس را به‌عنوان یك الگو در سطح كشور معرفی كنیم.

انتهای پیام
captcha