برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری روستا و عشایر شمال‌غرب در زنجان
کد خبر: 3960029
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۷

برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری روستا و عشایر شمال‌غرب در زنجان

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان از برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری روستا و عشایر شمال‌غرب در زنجان خبر داد و گفت: علاقه‌مندان باید تا پایان فروردین ۱۴۰۰ آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند.

برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری روستا و عشایر شمال‌غرب در زنجانحجت‌الاسلام محمدنقی یارمحمدی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان، در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: نخستین جشنواره فرهنگی و هنری روستا و عشایر شمال‌غرب کشور به میزبانی زنجان برگزار می‌شود و چهار محور برای آن تدوین شده است و علاقه‌مندان تا پایان فروردین 1400 فرصت دارند آثار خود را ارسال کنند.

وی آشنایی با نقاط قوت و ضعف فرهنگ و هنر روستا و عشایر، تقویت نقاط قوت و برطرف کردن کاستی‌ها، ارائه دستاوردها و عملکرد هنرمندان و معرفی آثار و تولیدات و ایده‌های برتر فرهنگی را از اهداف این جشنواره خواند و گفت: پاسداشت سرمایه‌های فرهنگی اجتماعی روستا و عشایر نخستین محور این جشنواره است که شامل ارسال عکس از تکریم و تجلیل سرمایه‌های فرهنگی اجتماعی روستا شامل کارآفرینان، خیران، فعالان فرهنگی هنری و معتمدان است.

این مسئول بیان کرد: دومین محور این جشنواره نیز شامل فرهنگ کتاب و کتابخوانی است؛ در محور کتابخوانی آثار ارسالی باید معرفی یک کتاب حداکثر به مدت سه دقیقه در قالب فایل تصویری باشد. در بخش مسابقه نیز علاقه‌مندان می‌توانند به سوالات مطروحه از کتاب «انسان 250 ساله» مقام معظم رهبری پاسخ داده و در جشنواره شرکت کنند.

یارمحمدی ابراز کرد: سومین محور جشنواره نیز عکس موبایلی با محوریت شعار سال  با عنوان جهش تولید در مناطق روستایی و عشایری است و هنرمندان برای شرکت در این بخش می‌توانند عکس‌های خود را در قالب موضوعاتی شامل همدلی و مواسات مومنانه در روستای من، فرهنگ کار و سخت کوشی در روستای من، شعار سال «جهش تولید» در مناطق روستایی و عشایری، طبیعت روستای من به دبیرخانه ارسال کنند.

وی ادامه داد: علاقمندان شرکت در بخش طراحی و نقاشی با موضوعات فرهنگ بومی روستا و عشایر نیز می‌توانند، آثار خود را در موضوعات فرهنگ بومی روستا و عشایر، طبیعت روستای من، بافت قدیمی و سنتی روستای من در برگه A4 و با مداد رنگی آماده و به دبیرخانه ارسال کنند، این بخش در دو رده سنی نوجوانان 5 تا 16 سال و 16 سال به بالا برگزار می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان افزود: در بخش خوشنویسی نیز آثار ارسالی باید در قالب خط نستعلیق برای آیه مبارکه 28 سوره رعد «الا بِذِکْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ»، آیه مبارکه 195 سوره بقره «انّ اللَّهَ یُحِبُّ الْمُحْسِنِینَ‌» و سوره مبارکه کوثر و و یا خط تحریر (یک بند) از منظومه حیدربابای استاد شهریار باشد.

انتهای پیام
captcha