زائران سفر به مشهد را به تعویق بیاندازند
کد خبر: 3960145
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲

زائران سفر به مشهد را به تعویق بیاندازند

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: از زائران تقاضا داریم برای سفر به مشهد در شرایط کرونایی برنامه ریزی نکنند و آن را به تعویق بیاندازند.

زائران سفر به مشهد را به تعویق بیاندازندمحمدصادق براتی، معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، در خصوص وضعیت سفرهای نوروزی به مشهد اظهار کرد: اولین روز از هفته جاری طی جلسه‌ای، ستاد ملی کرونا مصوب کرد که برای سفر به شهرهای با وضعیت زرد ممنوعیتی وجود ندارد، همچنین روز گذشته براساس آخرین وضعیت، رنگبندی تمام شهرهای کشور اعلام شد.

وی بیان کرد: با توجه به باقیماندن وضعیت زرد کرونایی مشهد، هیچ محدودیت و ممنوعیتی برای سفر به مشهد وجود ندارد، هر چند تا چند روز گذشته ورود خودروهای غیربومی به مشهد ممنوع بود، اما براساس مصوبه ستاد ملی کرونا، ورود خودروهای غیربومی به مشهد ممنوعیتی ندارد.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به این که زحمات زیادی در شرایط کرونایی کشور صورت گرفته و خوشبختانه خراسان رضوی در مدیریت این بیماری کارنامه موفقی از خود به جای گذاشته است، از مردم و زائران تقاضا داریم در این شرایط سفر به مشهد را برای ایام نوروز برنامه‌ریزی نکنند و آن را به تعویق بیاندازند.

براتی در خصوص نحوه نظارت‌ بر پروتکل‌های بهداشتی بیان کرد: علاوه بر اینکه سفرهای ریلی و جاده‌ای با 50درصد و سفرهای هوایی با 60درصد ظرفیت انجام خواهد شد، نظارت‌ها و دستورالعمل‌های خاصی در این راستا اتخاذ شده علاوه بر این و با توجه به مصوبه اخیر ستاد ملی کرونا، نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی در ایام نوروز تشدید خواهد شد.

ممنوعیت اسکان در مراکز غیر رسمی

وی تصریح کرد: با توجه به استفاده از مراکز غیررسمی اقامتی برای زائران در سال‌های ماقبل کرونا، براساس مصوبه ستاد ملی کرونا، اسکان و اقامت زائران و گردشگران در مراکز اقامتی غیررسمی در نوروز 1400 ممنوع بوده و زائران می‌توانند از مراکز اقامت‌های رسمی مانند هتل‌ها، هتل‌ آپارتمان‌ها و مهمان‌پذیرها که دارای مجوز رسمی هستند استفاده کنند.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی با اشاره به اینکه نظارت‌ها در بخش دستگاه‌های ذی‌ربط در حال اعمال است، گفت: فعالیت کمیته نظارتی ستاد کرونای خراسان رضوی قطعا در ایام نوروز تشدید خواهد یافت، لذا در صورت فعالیت مکان‌های اقامتی غیرمجاز این مراکز پلمب خواهند شد.

براتی اظهار کرد: در حال حاضر با هجوم زائران به مشهد مواجه نشده‌ایم و مشهد به لحاظ حجم مسافر در شرایط عادی به سر می‌برد و خوشبختانه رزرو بلیت در سفرهای ریلی و هوایی برای روزهای پایانی سال کماکان تکمیل نشده باقی مانده‎است.

انتهای پیام
captcha