پاسداران؛ سربازانی بی‌ادعا در دفاع از ارزش‌های اسلام
کد خبر: 3960199
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۳

پاسداران؛ سربازانی بی‌ادعا در دفاع از ارزش‌های اسلام

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه پاسداران سربازان بی‌ادعایی هستند که در دفاع از مظلوم سر از پای نمی‌شناسند و برای گرفتن حق مظلوم از ظالم می‌شتابند، گفت: ایمان خالص همراه با علم و تعهد از جمله مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که پاسداران به آن اعتقاد دارند.

بی‌شک برای احیای آزادی، آزادی‌خواهی، حُریت و حقیقت‌طلبی همت بلند نیاز است و از مردان بزرگی همچون ائمه اطهار(ع) و در صدر آنان حسین‌بن‌علی(ع) بر می‌آید، ایشان و یارانش با از خودگذشتگی حماسه‌ای ماندگار برای همیشه تاریخ خلق کردند تا اینکه امروز شاهدیم جوانان دهه ۷۰ با گام نهادن در این مسیر سیره و سبک زندگی خود را حسینی قرار می‌دهند.

امام حسین(ع) در زمانی‌که دشمنان قصد تحریف دین و شریعت اسلامی را داشتند قیام کرده و اجازه ندادند گزندی به اسلام برسد امروز هم پاسداران با لبیک گفتن به ندای این امام همام اجازه نمی‌دهند گزندی به اسلام، قرآن و انقلاب وارد شود، آنان با الهام از امام و مقتدای خویش مردانه ایستاده و می‌ایستند و در همه حال خود را سرباز اسلام می‌دانند و در نهایت شهادت آرزوی همه پاسداران است.

به بهانه روز میلاد با برکت سومین اختر تابناک امامت و ولایت امام حسین(ع) و روز پاسدار مصاحبه‌ای در این زمینه انجام شده است.

سرهنگ منوچهر ذوالفقاری، پاسدار انقلاب اسلامی و مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری در گفت‌و‌گو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای اسلام به‌ویژه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی سیدالشهدای مقاومت، پاسدار دفاع از ولایت و حریم اهل‌بیت(ع) و تبریک ایام پیش‌رو، اظهار کرد: بدون شک قیام جاوید عاشورا و فداکاری امام حسین(ع) و یاران باوفایش برای صیانت و پاسداری از ارزش‌ها و مقدسات دینی بوده و همین انگیزه در لحظه‌لحظه نبرد کربلا متلور شده است.

وی افزود: اگر فداکاری و پاسداری سیدالشهدا(ع) نبود، شاید اکنون نامی از اسلام و مکتب اسلام برجای نمی‌ماند، بنابراین پاسداران انقلاب اسلامی به تأسی از سرور و سالار شهیدان و الگوگیری از آن حضرت، در راه دفاع از ارزش‌های انقلاب، نظام، ولایت‌ و مرزهای کشور تحت امر مقام معظم رهبری جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و جانانه از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن از زمان پیروزی انقلاب، در عملیات مختلف دفاع مقدس و بعد از آن در جبهه مقاومت به منظور امنیت پایدار کشور، خالصانه و مخلصانه، جانانه دفاع و در این مسیر افتخارآفرینی کردند.

این پاسدار گفت: پاسداران انقلاب اسلامی نه تنها در عرصه‌های نظامی و فرهنگی، بلکه در سایر عرصه‌ها ازجمله حوادث غیرمترقبه همچون سیل، زلزله و کمک مؤمنانه به منظور کاهش اثرات ناشی از پدیده منحوس کرونا پیشتاز بودند و در این عرصه‌ها رشادت و از خودگذشتگی خود را نشان دادند.

بسیجی دوران دفاع مقدس یادآور شد: در حقیقت، افتخار رضایت امامین انقلاب اسلامی از سوی این قشر چه در دوران امام راحل و در دوران مقام معظم رهبری مشاهده شد، به طوری که امام خمینی(ره) فرمودند: از سپاه راضی هستم و به هیچ وجه نظرم از شما برنمی‌گردد، از طرفی رهبری بیان کردند«من از سپاه صد درصد راضی هستم»، این افتخار بسیار بزرگ و والایی بوده که نصیب سپاهیان و پاسداران شده است، به طوری که شهدای بسیاری تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه پاسداران سربازان بی‌ادعایی هستند که در دفاع از مظلوم سر از پای نمی‌شناسند و برای گرفتن حق مظلوم از ظالم می‌شتابند، بیان کرد: ایمان خالص همراه با علم و تعهد از جمله مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که پاسداران به آن اعتقاد دارند و به آن متعهد هستند، در واقع پاسدار واقعی هیچ‌گاه از حرکت نمی‌ایستد و در همه حال در راستای تحقق منویات امام راحل و مقام معظم رهبری و نهادینه کردن سیره اهل‌بیت(ع) در جامعه در حرکت است.

این پاسدار دفاع از حق، ولایت‌پذیری، خدمتگزاری، آماده بودن در لحظات سخت، مردمی بودن و غضب در برابر دشمنان را از دیگر ویژگی‌های بارز پاسداران برشمرد و گفت: این قشر، فداکاری تا مرز شهادت را برای خود ترسیم کردند که خانواده‌هایشان با آن‌ها همراه و همگام هستند، بنابراین پاسدار واقعی آماده گذشتن از جان در هر صحنه سخت و خطرآفرین برای نظام است.

وی با بیان اینکه وظیفه اصلی و اساسی سپاهیان و پاسداران حفظ ارزش‌ها و دفاع از آن‌ها بوده است، تصریح کرد: تاکنون در بیش‌تر فرمایشات مقام معظم رهبری ابراز رضایت از عملکرد سپاه مطرح شده که نشان‌دهنده این است آن‌ها وظیفه خود را به خوبی و با روحیه انقلابی و جهادی انجام داده و همانطور که تاکنون در تمامی دوران‌ها موفق بوده‌اند از این پس موفقیت آن‌ها افزایش خواهد یافت.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری افزود: در بسیاری از عرصه‌های ملی، سپاه خدمات خود را به صورت صادقانه و بی‌آلایش انجام می‌دهد، اگر با همین روحیه پش رود قطعا به تمدن نوین اسلامی که از فرایندهای انقلاب اسلامی بوده و توسط رهبری ترسیم شده، خواهیم رسید.

وی تأکید کرد: همگان باید هوشیار باشیم و هدایت افکار خود را به دست دشمنان ندهیم، امروز وظیفه جوانان در جنگ نرم بسیار خطیرتر از جوانان دوران دفاع مقدس است، بنابراین باید همواره گوش به فرمان رهبر فرزانه انقلاب باشند و از آرمان‌ها و اهداف انقلاب جدا نشوند.

انتهای پیام
captcha