فعالیت 17 مؤسسه قرآنی در کردستان
کد خبر: 3960542
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۲

فعالیت 17 مؤسسه قرآنی در کردستان

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی کردستان با اشاره به اینکه تعدادی از شهرستان‌های استان فاقد مؤسسه قرآنی هستند، گفت: در حال حاضر 17 مؤسسه قرآن در سطح استان کردستان فعال است که بیشترین تعداد مؤسسات مربوط به شهرستان سنندج است.

عبیدالله رستمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: مؤسسات قرآنی یکی از نهادهای اثرگذار در توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی و هدایت جامعه به سمت صراط مستقیم و اشاعه سبک زندگی اسلامی و قرآنی هستند.

وی با اشاره به اینکه با اشاره به اینکه تعدادی از شهرستان‌های استان فاقد مؤسسه قرآنی هستند، گفت: در حال حاضر 17 مؤسسه قرآن در سطح استان کردستان فعال است که بیشترین تعداد مؤسسات مربوط به شهرستان سنندج است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان بیان کرد: شهرستان‌های فاقد مؤسسه باید هرچه زودتر نسبت راه‌اندازی مؤسسه قرآنی اقدام کنند هرچند در حال حاضر کلاس‌های قرآنی در این شهرستان‌ها در قالب جلسات خانگی قرآن برگزار می‌شود.

وی با اشاره به مزایای فعال شدن مؤسسات قرآنی افزود: مؤسسات قرآنی مورد حمایت اداره قرآن و عترت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار می‌گیرند همچنین می‌توانند از مزایای بیمه فعالان قرآن نیز بهره‌مند شوند.

رستمی با اشاره به اینکه فعالیت مؤسسات قرآنی در استان کردستان اثربخش بوده است، ادامه داد: تمامی امورات قرآنی در استان به مؤسسات واگذار خواهد شد تا شاهد ارتقای فعالیت مؤسسات در سراسر شهرهای استان باشیم و زمینه تقویت این فعالیت‌ها در استان فراهم شود.

وی افزود: در شرایط فعلی به دلیل شیوع ویروس کرونا شاهد کاهش فعالیت مؤسسات قرآنی در استان بودیم اما این مؤسسات با بهره‌گیری از فضای مجازی زمینه آموزش مخاطبان و مشارکت آن‌ها در فعالیت‌های قرآنی را فراهم کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به اینکه موسسات قرآنی باید با استفاده از ظرفیت‌های موجود برای جذب جوانان و نوجوانان به سمت فعالیت‌های قرآنی اقدام کنند، یادآور شد: در این راستا نیاز است همه شهرستان‌های استان برای راه‌اندازی موسسه قرآنی بکوشند.

انتهای پیام
captcha