مشارکت ۶۲۰ موکب برای ارائه خدمات به زائران عتبات در نیمه شعبان
کد خبر: 3961543
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۹

مشارکت ۶۲۰ موکب برای ارائه خدمات به زائران عتبات در نیمه شعبان

دبیرخانه‌های عتبات مقدس حسینی و عباسی از مشارکت ۶۲۰ موکب از داخل و خارج عراق برای ارائه خدمات به زائران کربلای معلی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در نیمه ماه شعبان المعظم خبر داد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از شبستان، با نزدیک شدن به نیمه شعبان، بخش شعائر و موکب‌ها و هیئت‌های حسینی در عراق و جهان اسلام متعلق به دبیرخانه‌های عتبات مقدس حسینی و عباسی اعلام کرد: همه اقدامات و موافقت‌های قانونی برای موکب‌هایی که برای ارائه خدمات به زائران در نیمه شعبان مشارکت خواهند کرد، انجام شده است.
 
«ریاض نعمة السلمان» رئیس این بخش گفت: بیش از 620 موکب به صورت رسمی از داخل و خارج عراق برای حضور در مراسم نیمه شعبان در کربلای معلی ثبت نام کرده اند.
 
السلمان افزود: مراسم نیمه شعبان یکی از آیین‌های مهم با مشارکت میلیونی زائران است که عتبات مقدس در کربلای معلی شاهد آن است و شمار زیادی از موکب‌های خدماتی در آن مشارکت دارند تا در ارائه خدمات به زائران سهیم باشند.
 
وی ادامه داد: ما از آغاز این ماه از مسئولان نمایندگی‌ها و واحدها به منظور صدور ضمانت‌های رسمی موکب‌های خدماتی استقبال کردیم. این اقدام یکی از مهم‎‌ترین تدابیر قانونی برای برگزاری مراسم ایام شعبانیه به منظور اطمینان از سازماندهی و هماهنگی کارهاست که با همکاری فرماندهی پلیس کربلای معلی انجام می‌شود.
 
السلمان گفت: مراسم امسال به دلیل شیوع کرونا در شرایط استثنایی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود، به همین دلیل برنامه‌ای متناسب با این وضعیت تدوین کرده‌ایم و موکب‌های خدماتی به دور از آستان‌های مقدس و در جاده‌های اصلی منتهی به این دو آستان مستقر می‌شوند.
 
رئیس این بخش اظهار کرد: ما از صاحبان موکب‌ها برای پایبندی به توصیه‌های بهداشتی و رعایت پروتکل‌ها تعهد گرفته‌ایم.
 
انتهای پیام
captcha