12 فروردین نقطه عطف تاریخ پر فراز و نشیب ایران است
کد خبر: 3961996
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۶
آیت‌الله محسن غرویان:

12 فروردین نقطه عطف تاریخ پر فراز و نشیب ایران است

استاد حوزه و دانشگاه گفت: 12 فروردین روز عزت، سربلندی و بزرگی مردم متدین و نقطه عطف تاریخ پر فراز و نشیب ایران است که در این روز مردم با حضور حداکثری خود در پای صندوق‌های رأی دموکراسی اسلامی-ایرانی را به نمایش گذاشتند.

12 فروردین نقطه عطف تاریخ پر فراز و نشیب ایران استدر روز 12 فروردین سال 58 نتیجه همه پرسی رای به نظام جمهوری اسلامی كه با رای آری بیش از 98 درصد مردم همراه بود اعلام شد و از آن زمان به بعد این روز به نام روز جمهوری اسلامی نام گرفت.

آیت‌الله محسن غرویان، عضو هیئت علمی جامعه المصفی العالمیه در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا از قم، به‌ مناسبت فرارسیدن روز ۱۲ فروردین(سالروز استقرار نظام جمهوری اسلامی) با اشاره به اینکه حکومت امانت همه انبیاء الهی است، اظهار کرد: در روز ۱۲ فروردین امانت الهی به دست اهلش سپرده شد و به مضمون آیه 58 سوره نساء «إِنَّ اللّهَ یَأْمُرُکُمْ أَن تُؤدُّواْ الأَمَانَاتِ إِلَى أَهْلِهَا: خدا به شما فرمان می‏دهد که سپرده‏‌ها را به صاحبان آنها رد کنید» عمل شد.

وی ادامه داد: عزت یافتن بیش از پیش اسلام و مسلمین در جهان ثمره رأی مردم به نظام جمهوری اسلامی است؛ پیش از آن ما نمی‌توانستیم ادعا کنیم که اسلام دارای نظام حکومتی است.

استاد دانشگاه و حوزه 12 فروردین  را روز عزت، سربلندی و بزرگی مردم متدین ایران دانست و افزود: در این روز مردم با حضور حداکثری خود در پای صندوق‌های رأی دموکراسی اسلامی ایرانی را به نمایش گذاشتند و خدا خواست مردم با رأی قاطع، جمهوریت و اسلامیت را انتخاب کرده و دست رد به خواسته دشمنان بزنند.

غرویان گفت: حضور حداکثری مردم انقلابی در 12 فروردین نشان از همراهی با ولایت فقیه دارد، بنابراین می توان از 12 فروردین به عنوان نقطه عطفی در تاریخ پر فراز و نشیب بین مردم  و رهبری و انقلاب نام برد.

وی با بيان اينكه هنوز اهداف سياسی، اقتصادی، اخلاقی و فرهنگی بزرگی پيش رو داريم كه به آن‌ها دست نيافته ايم، تصریح کرد: در بعد اخلاقی و معنوی در حوزه‌هايی مثل عدالت هنوز خيلی عقب هستيم و رهبر معظم انقلاب نيز در پيام‌ها و سخنرانی ها خود به اين نكته توجه اكيد داشته‌اند.

این استاد سطوح عالی حوزه‌های علمیه در پایان یادآور شد: تا زمانی که مردم احساس كنند انقلاب با دينشان پيونده خورده در صحنه باقی می مانند و وظيفه مسئولان، سياستگذاران و حاكميت این است كه رابطه انقلاب با دين را طبق ارزش‌های دينی و اخلاقی همچنان براي مردم حفظ كرده و در همین راستا گام بردارند.

انتهای پیام
captcha