بهره‌برداری از ۱۵ موزه در استان اردبیل
کد خبر: 3964825
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰

بهره‌برداری از ۱۵ موزه در استان اردبیل

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل گفت: با اقدامات انجام‌ شده در راستای تحقق شعار «اردبیل شهر موزه‌ها»، تعداد موزه‌های استان به ۱۵ مورد در سال گذشته افزایش یافت.

بهره‌برداری از ۱۵ موزه در استان اردبیلبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، نادر فلاحی، مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، ۲۶ فروردین‎ماه اظهار کرد: تحقق شعار اردبیل شهر موزه‌ها از مهمترین اولویت‌ها در راستای معرفی تاریخ و تمدن منطقه و جذب گردشگران به استان بوده که در سال گذشته در این حوزه اقدامات گسترده‌ای انجام شده است.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل ادامه داد: با هدف دستیابی به این رویکرد و با تلاش‌های انجام شده در حال حاضر استان اردبیل دارای ۱۵ موزه است که هر یک از این موزه‌ها دارای قابلیت‌های در خور توجهی بوده و تحسین بازدیدکنندگان را به‌دنبال داشته است.

وی افزود: ۹ مورد از این موزه‌ها تحت پوشش اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان بوده و پنج مورد آن وابسته به ارگان‌ها و نهاد‌های دیگر است و از این میان یک مورد نیز واقع در شهرستان مشگین‌شهر به بخش خصوصی تعلق دارد.

فلاحی بیان کرد: در سال گذشته موزه باستان‌شناسی گرمی نیز با هدف توسعه موزه‌ها در شهرستان‌های استان طراحی و افتتاح شد و تلاش و جدیت بر توسعه و تجهیز موزه‌ها در تمامی شهرستان‌هاست.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل با اشاره به اضافه شدن بخش‌های جدید به مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی، گفت: بخش اسناد، بخش قطعات سفالی، بخش سکه، بخش ظروف سفالی، بخش سنگ و بخش آرشیو عکس‌های قدیمی در سال ۹۹ به موزه باستان‌شناسی و بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی اضافه شد.

انتهای پیام
captcha