اجرای نیت 21 موقوفه در طرح «ضیافت الهی» داورزن
کد خبر: 3966012
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۹

اجرای نیت 21 موقوفه در طرح «ضیافت الهی» داورزن

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه داورزن با اشاره به اجرای نیت 21 موقوفه با نیت طرح «ضیافت الهی» در سطح شهرستان به تشریح برنامه‌های ماه مبارک رمضان در بقاع متبرکه پرداخت.

حجت‌الاسلام خانی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان داورزن در گفت‌وگو با خبرنگار افتخاری ایکنا، بیان کرد: با توجه به محدودیت‌های کرونایی و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برخی از بقاع متبرکه فعال در ماه مبارک رمضان امسال به‌دلیل نبود فضای مناسب اجرای برنامه‌ای نخواهند داشت.

وی افزود: مراسم جزء‌خوانی و تفسیر قرآن کریم با محوریت امامزاده سه تن(ع) شهر داورزن و با حضور حجت‌الاسلام بیدی در حال برگزاری است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه داورزن بیان کرد: در ماه مبارک رمضان برپایی دو محفل انس با قرآن کریم با حضور قاریان برجسته استانی در روستای صدخرو و شهر داورزن پیش‌بینی شده است.

خانی با اشاره به اجرای نیت 21 موقوفه مرتبط با ماه مبارک رمضان، تصریح کرد: دو هزار غذای گرم (300 کیلو برنج و 500 کیلو مرغ) از محل موقوفات و خیران در سطح روستاهای شهرستان برای افطار توزیع می‌شود.

وی در ادامه گفت: موقوفات میرزا بابا در روستای چشام، سیدرضا شهر داورزن، سیدموسی روستای نهالدان، حاج صفرعلی روستای مهر، قاسم روستای بروغن و حمیده بیگم در روستای شهرآباد مهمترین موقوفات مرتبط با طرح ضیافت الهی است که با نیت اطعام، تعزیه‌داری حضرت علی(ع) و تلاوت قرآن در شب‌های احیا وقف شده‌اند.

خانی در پایان با بیان اینکه روحانیون نیز در این ایام برنامه‌های قرائت قرآن کریم، تفسیر و احکام را برای بانوان اجرا می‌کنند، یادآور شد: مراسم جزء‌خوانی قرآن کریم بانوان با حضور مبلغ و کارشناس بومی در روستای آبرود داورزن در حال برگزاری است.

زهرا چشمی
انتهای پیام
captcha