درخواست اخراج سفیر رژیم صهیونیستی از اردن در حمایت از مقاومت فلسطین
کد خبر: 3966893
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۲

درخواست اخراج سفیر رژیم صهیونیستی از اردن در حمایت از مقاومت فلسطین

فراکسیون اصلاح در مجلس اردن در واکنش به حملات وحشیانه اخیر رژیم صهیونیستی به فلسطینیان در بیت‌المقدس، خواستار اخراج سفیر این رژیم از اردن و حمایت از مقاومت مردم فلسطین شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روسیاالیوم، فراکسیون اصلاح در پارلمان اردن حملات اسرائیل به فلسطینیان در بیت‌المقدس را محکوم کرد و خواستار اقدام اردن و اعراب برای اخراج سفیر اسرائیل و لغو غیرقانونی دانستن حمایت از مقاومت شد.

این فراکسیون از دولت اردن خواست تا اقدامات دیپلماتیک عربی و بین‌المللی را برای جلوگیری از حملات به مسجد الاقصی انجام دهد. این فراکسیون همچنین بر حمایت از پایداری مردم فلسطین در برابر تجاوزات اسرائیل تأکید کرد.

در بیانیه صادر شده از سوی این فراکسیون آمده است: ما با نگرانی فراوان جنایات دشمن صهیونیستی علیه مردم در فلسطین اشغالی، به ویژه حملات اخیر در باب العامود در قدس اشغالی و حمله به مردم در مسجد الاقصی و جنایات علیه اماکن مقدس را دنبال می‌کنیم.  جامعه بین‌المللی، شورای امنیت، سازمان‌های حقوق بشری، اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی در قبال این جنایات سکوت پیشه کرده‌اند.

این فراکسیون تأکید کرد که آنچه امروز اسرائیل انجام می‌دهد یک چالش برای جهانیان و مردم فلسطین است و این امر مسئولیت کیفری در دادگاه کیفری بین‌المللی را در پی دارد.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما موضع اتحادیه عرب و عدم اقدام آن در سطح بین‌المللی برای جلوگیری از حملات صهیونیستها به مردم فلسطین را محکوم می‌کنیم و با توجه به این قصوررسمی عربی، ما از کشورهای جهان آزاد می‌خواهیم روابط خود را با اسرائیل قطع کرده و سفارتخانه‌های خود در سرزمین‌های اشغالی را ببندند.

این فراکسیون از مجلس نمایندگان اردن خواست تا موضعی تاریخی برای فعال کردن لایحه پیشنهادی لغو توافق نامه وادی عربه و کلیه توافقات بعدی، آزادی کلیه بازداشت شدگان متهم به حمایت از مقاومت فلسطین و تهیه لایحه لغو کلیه مواد قانونی که حمایت از مقاومت در برابر اشغال اسرائیل را در قانون پیشگیری از تروریسم جرم تلقی می‌کند اتخاذ کنند.

انتهای پیام
captcha