اعلام همبستگی با انتفاضه قدس در نشست بیروت
کد خبر: 3968357
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۷

اعلام همبستگی با انتفاضه قدس در نشست بیروت

شرکت‌کنندگان در نشست مشترک لبنان و فلسطین در بیروت تأکید کردند که اهالی قدس با انتفاضه خود در برابر رژیم صهیونیستی سیلی به صورت سازشگران و خائنان جهان عرب زدند و پایبندی خود را به آرمان فلسطین نشان دادند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری العهد، لبنانی‌ها برای اعلام همبستگی با انتفاضه مردم قدس در مقابله با رژیم اشغالگر صهیونیستی روز جمعه یک نشست مشترک لبنانی - فلسطینی را در بیروت برگزار کردند و در آن با ایراد چند سخنرانی مقاومت فلسطینی‌ها را در برابر اشغالگران ستودند.
شیخ ماهر حمود، رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت طی نطقی با تبریک به اهالی قدس برای مقاومت و مبارزه خود در برابر اشغالگران گفت: آنچه در روزهای گذشته اتفاق افتاد موضوع ساده‌ای نبود؛ بلکه جوانان فلسطینی با دیدگاه و تصمیم شفاف و با مشت محکم خود توانستند دشمن اسرائیلی را شکست دهند و خود را برای نماز به مسجدالاقصی برسانند تا به صهیونیست‌ها بگویند که قدس پایتخت ابدی فلسطین است و هرگز تقسیم و تجزیه نخواهد شد.
محمود قماطی، عضو شورای سیاسی حزب‌الله نیز تأکید کرد: قدس معیار تمایز حق از باطل است و امروز قدس در برابر رژیم صهیونیستی قیام می‌کند و یک سیلی به همه سازشگران و خائنان در جهان عربی و دیگر کسانی می‌زند که علیه آرمان فلسطین و فلسطینیان هستند.
فتحی ابوالعردات، دبیر سازمان آزادی‌بخش فلسطین نیز خطاب به اهالی قدس گفت: همان‌گونه که حملات اسرائیل و طرح آن برای ایجاد درهای الکترونیک را ناکام گذاشتید، قطعاً شما همواره پیروزید؛ زیرا با مبارزه و جهاد، همه آزادگان دنیا پشت شما هستند.
ابونضال الاشقر، دبیر کل جبهه آزادی بخش فلسطین نیز به نمایندگی از ائتلاف گروه‌های فلسطینی گفت: ملت فلسطین و اهالی قدس امروز تأکید می‌کنند که آرمان فلسطین درخشش مقاومت را باز گرداند و ما تا پیروزی و آزادی سرزمین و بازگشت آوارگان پیش خواهیم رفت.
شمار دیگری از شخصیت‌های لبنانی نیز در این مراسم با ایراد سخنرانی کوتاه حمایت خود را از انتفاضه قدس اعلام و از امت عربی و اسلامی خواستند در حمایت از ملت فلسطین مسئولیت‌پذیر باشند.

انتهای پیام
captcha