برگزاری مسابقات قرآنی «ذاریات» در مشهد
کد خبر: 3969762
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۴

برگزاری مسابقات قرآنی «ذاریات» در مشهد

دبیر اجرایی مسابقات قرآنی ذاریات گفت: سومین دوره مسابقات قرآنی ذاریات به همت انجمن نخبگان قرآنی افغانستان در مشهد در حال برگزاری است.

برگزاری مسابقات قرآنی «ذاریات» در مشهدمهدی احمدآبادی، دبیر اجرایی سومین دوره مسابقات قرآنی ذاریات در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: سومین دوره مسابقات قرآنی «ذاریات» که به همت انجمن نخبگان قرآنی افغانستان(نُقا) و همکاری مؤسسه خیریه الغدیر هلند از ۱۶ اردیبهشت‌ماه آغاز شده تا ۱۸ اردیبهشت ماه در مشهد ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در این مسابقات بیش از سایر مسابقات قرآنی بر موضوع حفظ قرآن تأکید می‌شود، ادامه داد: این مسابقات در رشته‌های قرائت تحقیق، حفظ کل، حفظ 10 جز و حفظ 5 جزء و در دو رده سنی بزرگسالان و نوجوانان ویژه آقایان برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی سومین دوره مسابقات قرآنی ذاریات بیان کرد: حدود ۱۰۰ نفر برای شرکت در این دوره از مسابقات قرآنی ذاریات ثبت‌ نام کرده‌اند که از این میان حدود ۴۰ نفر افغانستانی، نزدیک به ۶۰ نفر از کشور ایران و دو شرکت‌کننده از کشورهای نیجریه و پاکستان در این رقابت قرآنی حضور خواهند داشت.

احمدآبادی با بیان اینکه داوری این دوره از مسابقات را اساتید از ایران و افغانستان برعهده دارند، گفت: از کشور ایران آقایان حمید شاکرنژاد، سعید بیژنی، مختار دهقان، محمدجواد رجایی و محمدرضا شفیعی مؤمن، قضاوت رقابت‌های قرآنی را عهده‌دار هستند و از کشور افغانستان نیز آقایان فرهاد روحانی، محمدفاضل صفرزاده و مجتبی افتخاری به داوری مسابقات خواهند پرداخت.

وی افزود: مسابقات قرآنی ذاریات با رعایت نکات بهداشتی و به‌صورت حضوری در سه شب پیاپی برگزار می‌شود و متسابقان طبق اعلام قبلی از حدود ساعت ۲۱ رقابت خود را آغاز می‌کنند، دو شب ابتدایی این دوره از مسابقات به رقابت مرحله مقدماتی اختصاص داده شده است و شب پایان نیز به مرحله نهایی رقابت متسابقان اختصاص دارد.

دبیر اجرایی سومین دوره مسابقات قرآنی ذاریات گفت: برگزاری مرحله نهایی برای رشته‌های حفظ کل و قرائت تحقیق قطعی شده و در سایر رشته‌ها نیز در صورت صلاحدید هیئت داوران و انجام رقابت‌های نزدیک قرآنیان مرحله نهایی در نظر گرفته خواهد شد.

احمدآبادی تصریح کرد: جوایز نقدی نفرات ممتاز در رشته‌های حفظ و قرائت تحقیق بزرگسالان یک و نیم میلیون تومان، نفرات دوم یک میلیون و نفرات سوم ۵۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده و برای سایر رشته‌ها و رده سنی نوجوانان نیز جوایز نقدی با ارقام مختلفی مورد نظر قرار گرفته که در اختتامیه این مسابقات به برترین‌ها اهدا خواهد شد.

وی اظهار کرد: مرحله نهایی و اختتامیه در یک شب و در تاریخ ۱۸ اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود، در مراسم اختتامیه یک قاری بین‌المللی به تلاوت قرآن خواهد پرداخت؛ اجرای تواشیح از سوی گروه تواشیح انجمن نخبگان قرآنی افغانستان در برنامه قرار خواهد گرفت و با حضور مسئولان قرآنی از برترین‌های این دوره از مسابقات تجلیل خواهد شد.

احمدآبادی با بیان اینکه محل برگزاری مسابقات مسجد جوادالائمه(ع) به نشانی صاحبدلان 2، روبه روی بیمارستان 22 بهمن مشهد است، گفت: هدف از برگزاری این مسابقات در ماه مبارک رمضان ایجاد یک رقابت بین قاریان و حافظان و تجلیل از تلاش‌های قرآنیان در عرصه فعالیت‌های قرآنی بوده و برای برگزاری این مسابقات هیچ محدودیتی از جهت ملیت و مذهب وجود نداشته است.

انتهای پیام
captcha