بیانیه دانشگاه قم به‌مناسبت روز جهانی قدس
کد خبر: 3969828
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۲

بیانیه دانشگاه قم به‌مناسبت روز جهانی قدس

دانشگاه قم طی یک بیانیه به‌مناسبت روز قدس از همه آزادگان و مسلمانان جهان و به‌ويژه مردم غيور و دانشگاهيان ايران اسلامی دعوت کرد تا با روشنگری علمی و اقدام عملی در عرصه‌های مختلف و متناسب، زمینه محو سریعتر این رژیم کودک کش و متجاوز را فراهم آورند.

توجه به روشنگری علمی و اقدام عملی برای محو سریع‌تر رژیم متجاوزبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از روابط عمومی دانشگاه قم، متن بيانيه دانشگاه قم به مناسبت روز قدس به اين شرح است:

«روز قدس يک روز جهانی است. روزی نيست كه فقط اختصاص به قدس داشته باشد. روز مقابله مستضعفين با مستكبرين است. روز مقابله ملت‌هايی است كه در زير فشار ظلم امريكا و غير آمريكا بودند، در مقابل ابرقدرتهاست. روزی است كه بايد مستضعفين مجهز بشوند در مقابل مستكبرين، و دماغ مستكبرين را به خاک بمالند. روزی است كه بين منافقين و متعهدين امتياز خواهد شد.

متعهدين اين روز را روز قدس می‌دانند، و عمل می‌كنند به آنچه بايد بكنند و منافقين آنهايی كه با ابرقدرت‌ها در زير پرده آشنايی دارند و با اسرائيل دوستی در اين روز بی‌تفاوت هستند، يا ملت‌ها را نمی‌گذارند كه تظاهر كنند. روز قدس روزی است كه بايد سرنوشت ملت‌های مستضعف معلوم شود، بايد ملت‌های مستضعف اعلام وجود بكنند در مقابل مستكبرين. بايد همان‌طور كه ايران قيام كرد و دماغ مستكبرين را به خاك ماليد و خواهد ماليد، تمام ملت‌ها قيام كنند و اين جرثومه‌های فساد را به زباله‌دان‌ها بريزند.»(حضرت امام خمينی قدس سره)

روز قدس یادآور ابتکار امام راحل در نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان برای پاسداشت حریم قبله اول مسلمین و دفاع از مردم مظلوم و مسلمان فلسطین است که چند دهه در زیر غیر انسانی‌ترین جنایات صهیونیست ها قرار گرفته‌اند.

دنیای امروز شاهد قساوت‌های صهیونیزم بین الملل در اشکال گوناگون عبری، غربی و عربی است. ترور شهید فخری زاده و خرابکاری دزدانه در برخی تأسیسات هسته‌ای تا مشارکت در کشتار مردم مظلوم یمن و انواع ناامنی در مناطق مختلف جهان و دنیای اسلام و همسایگان گوشه‌ای از کارنامه سیاه این رژیم جعلی است.

اکنون که نشانه‌های وعده حق برای نابودی این رژیم، هر روز آشکارتر می‌شود، صهیونیست تلاش می‌کنند پنجه خونین خود را به علف‌های هرز و حقیر حاشیه خلیج فارس گره بزنند تا شاید از مسیر عادی سازی رابطه‌ سیاسی، خود را از غرق شدن نجات دهند.

در آن سوی اين تابلوی خشونت و تروريسم دولتی كه توسط رژيم صهيونيستی و دولت آمريكا و جهان استكبار و ارتجاع عربی، با قلم خونين كشيده شده است؛ تابلوی زيبای مقاومت و ايستادگی با نقش آفرينی مردم غزه و يمن و سوريه و عراق و لبنان و همه آزادگان جهان در حال ترسيم است. حوادث این روزهای سرزمین اشغالی نشان می‌دهد، گنبد آهنین مورد ادعای صهیونیست‌ها، اکنون یک حباب شیشه‌ای شکسته شده است که روزها و ماه‌های آینده روایت‌گر ضربات نهایی و ویران کننده جبهه مقاومت با محوریت ایران اسلامی خواهد بود.

پيروزی‌های پيوسته جبهه مقاومت در نابودی داعش و پاسخ قوی موشکی مجاهدان در یمن و غزه و امثال این پیروزی‌های پر شمار و بزرگ، نويد بخش روزهای درخشانی برای امت اسلام و دستيابي به آرمان قدس می‌باشد.

قطعا بی‌تفاوتی و طفره روي مجامع بين‌المللی سينه چاك حقوق بشر و صلح در اين فاجعه‌ها، و حمايت‌های بی‌شرمانه و فاقد اندك منطق دولت‌های آمريكايی و غربی و تلاش‌های مذبوحانه و بی‌فایده ارتجاع عرب برای عادی سازی رابطه با اسرائیل لكه‌های ننگ جاودانی را برای آنها در خاطره ملت‌ها و دادگاه وجدان بشريت آزاده رقم می‌زند.

اكنون در آستانه روز قدس قرار داريم. دانشگاهيان دانشگاه قم ضمن گرامیداشت یاد و نام امام راحل و شهدای جبهه مقاومت، خصوصا شهید حاج قاسم سلیمانی و محكوميت شديد جناياتی كه امروز در سرزمين غزه و يمن و ساير بخش‌های پيكر مجروح امت اسلام رخ می‌دهد و حمايت‌ها و سكوت‌هايی كه منجر به تشديد اين جنايات می‌شود؛ از همه آزادگان و مسلمانان جهان و به ويژه مردم غيور و دانشگاهيان ايران اسلامی دعوت می کنیم تا با روشنگری علمی و اقدام عملی در عرصه‌های مختلف و متناسب، زمینه محو سریعتر این رژیم کودک کش و متجاوز را فراهم آورند.

اميد آن كه آن چنان كه رهبری معظم انقلاب فرمودند: «روز قدس بايد روز آمادگی برای آزادسازی قدس باشد، و روز قدس بايد فرياد مرگ با آمريكا، اسرائيل و ارتجاع فضای سراسر كشورهای اسلامی را پر كند»؛ شاهد بیداری و اقدام عملی مسلمانان و آزادگان عالم برای رهايی قدس شريف و نابودی رژيم نامشروع صهيونيستی و حاميان آن باشيم.

والسلام

روابط عمومی دانشگاه قم»

انتهای پیام
captcha