بیانیه آیات شبیری زنجانی و فقیهی به مناسبت انفجار تروریستی کابل
کد خبر: 3970758
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۷

بیانیه آیات شبیری زنجانی و فقیهی به مناسبت انفجار تروریستی کابل

آیت‌الله‌العظمی شبیری زنجانی و آیت‌الله محسن فقیهی از استادان سطح خارج حوزه در پی انفجار تروریستی مدرسه سیدالشهداء کابل در بیانیه‌‌های جداگانه این حادثه را به شدت محکوم و با مردم شریف افغانستان و باز ماندگان این فاجعه دردناک ابراز همدردی کردن.

بارسال/ یانیه آیت‌الله‌ شبیری زنجانی به مناسبت انفجار تروریستی کابلبه گزارش ایکنا، آیت‌الله‌العظمی شبیری زنجانی در پی انفجار تروریستی مدرسه سیدالشهداء(ع) کابل در بیانیه‌ای این حادثه را به شدت محکوم و با مردم شریف افغانستان و باز ماندگان این فاجعه دردناک ابراز همدردی کرد. متن این بیانیه به شرح زیر است:
 
بسم الله الرحمن الرحیم
 
انا لله و انا الیه راجعون
 
خبر تأثربرانگیز شهادت و مجروحیت ده‌ها دختر دانش‌آموز شیعه مدرسه سیدالشهداء کابل و تعداد دیگری از افراد بی‌گناه در ایام ماه مبارک رمضان، موجب تألم و تأسف فراوان شد. این اولین بار نیست که مردم بی‌گناه افغانستان و منطقه، قربانی اعمال وحشیانه غیر اسلامی و ضد انسانی می‌شوند و به نام دین، خون بی‌گناهان بر زمین ریخته می‌شود. بی‌شک این رفتارهای وحشیانه هیچ نسبتی با دین رحمانی اسلام و مرام انسانیت ندارد.
 
 این‌جانب این مصیبت سنگین را به محضر مبارک حضرت بقیه الله الاعظم (ارواحنا فداه) و نیز به مردم شریف و ستمدیده افغانستان تسلیت عرض می‌کنم. خداوند متعال، روح پاک شهدای این فاجعه را با حضرت امیرالمومنین (صلوات الله و سلامه علیه) محشور، و به مجروحان این جنایت هم شفای عاجل عنایت فرموده و با لطف خویش دوران محنت و مصیبت این مردم شریف را هرچه زودتر به پایان برساند.
 
سید موسی شبیری زنجانی
 
بیانیه آیت‌الله شبیری زنجانی به مناسبت انفجار تروریستی کابلهمچنین آیت‌الله محسن فقیهی از استادان سطح خارج حوزه در پیامی این حادثه را محکوم کرد که متن آن به این شرح است:
 
بسم‌الله الرحمن الرحیم
 
انا لله و انا الیه راجعون
 
اقدام جنایتکارانه و تروریستی در شهر کابل افغانستان در ماه رمضان ماه رحمت الهی که منجر به شهادت و مجروح شدن دانش‌آموزان  و نوجوانان بی گناه دختر مدرسه سیدالشهدا شد موجب تاسف و تاثر شدید گردید. این جنایت و حادثه دردناک که قلب هر انسان آزاده‌ای را به درد می‌آورد به شدت محکوم است و  مجامع حقوق بشری و دولت‌های جهانی مدعی حقوق بشر  در برابر این خشونت‌های غیرانسانی و وحشیانه تکفیری‌ها نباید سکوت کنند.
 
از دستگاه‌های دولتی، امنیتی و حفاظتی کشور افغانستان انتظار می‌رود در تامین امنیت عموم مردم و غیر نظامیان تدبیری بیشتری بیندیشند و از تکرار شدن چنین حادثه دردناکی جلوگیری نموده و عاملان این حادثه دلخراش را به مجازات عمل وقیحانه خود برسانند.
 
اینجانب ضمن ابراز همدردی و تسلیت به خانواده‌های داغدار و معزز این شهیدان و مردم شریف کشور افغانستان برای مجروحین و آسیب‌دیدگان شفای عاجل را مسألت دارم. 
 
محسن فقیهی
انتهای پیام
captcha