درخواست از آنروا برای رسیدگی به فلسطینیان
کد خبر: 3973355
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۶

درخواست از آنروا برای رسیدگی به فلسطینیان

سازمان آزادی‌بخش فلسطین از آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی موسوم به «آنروا» خواست برای رفع نیازهای ضروری فلسطینیان در پی تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه اقدام فوری انجام دهند.  

به گزارش ایکنا به نقل از بخش عربی خبرگزاری آناتولی، احمد ابوهولی، عضو کمیته اجرایی اداره امور پناهندگان فلسطینی در دیدار با فیلیپ لازارینی، کمیسر آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی  «آنروا» خواستار رسیدگی به وضعیت فلسطینیان جنگ‌زده در اثر حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه شد.
 
ابوهولی در این دیدار گفت: حجم تخریب‌ها و خساراتی که به نوار غزه وارد شده است، می‌طلبد که آنروا اقدام فوری برای رسیدگی به خانواده‌های خسارت‌دیده و ارزیابی خسارات ناشی از حملات رژیم صهیونیستی انجام دهد و هزینه اجاره منزل را برای فلسطینیانی که منازلشان در این حملات تخریب شده بر عهده بگیرد.
 
وی افزود: بیش از هزار فلسطینی آواره وجود دارند که پس از اعلام آتش‌بس، در مراکز پناهندگان زندگی می‌کنند. همچنین هزاران خانواده فلسطینی پس از تخریب منازل خود در منازل خویشاوندانشان زندگی می‌کنند و به تأمین احتیاجات اساسی زندگی خود نیازمند هستند.
 
ابو هولی ادامه داد: براساس برآوردهای بین‌المللی نیازهای فوری فلسطینیان در غزه پس از اعلام آتش بس، 72 میلیون دلار برآورد شده است که این میزان، علاوه بر نیازهای شخصی است لذا آنروا بایدا فورا نسبت به پاسخگویی به نیازهای افرادی که خانه‌های آنها تخریب شده است اقدام کند.
 
لازارینی نیز در این دیدار گفت: آنروا به همراه سایر سازمان‌های بین‌المللی، در مرحله پیش رو نقش حیاتی برای پاسخگویی فوری به نیازمندی‌های فلسطینیان در نوار غزه ایفا می‌کند.
 
وی افزود که برای حضور در جلسه شورای امنیت که پنجشنبه آینده برگزار خواهد شد، دعوت شده است و در این جلسه درباره اوضاع انسانی در نوار غزه و آنچه در کرانه باختری و قدس اشغالی پس از تجاوزات مکرر رژیم صهیونیستی رخ داده است، سخن خواهد گفت.
 
لازارینی تأکید کرد که وضعیت تجاوزات رژیم صهیونیستی این بار متفاوت از گذشته است زیرا برای نخستین‌بار است که گذرگاه‌ها بسته شده و دیپلمات‌ها و کمک‌های بشردوستانه اجازه ورود به نوار غزه را ندارند و این مسئله تأسف بار است.
 
بامداد جمعه 31 اردیبهشت، آتش بس میان گروه‌های فلسطینی در غزه و رژیم صهیونیستی پس از 11 روز درگیری و تجاوز اسرائیل به نوار غزه، اعلام شد.
 
تجاوزات اخیر اسرائیل به سرزمین فلسطین و حملات هوایی، زمینی و دریایی این رژیم به نوار غزه به شهادت 279 شهید از جمله 69 کودک، 40 زن و 17 سالمند منجر شد و بیش از 8900 مجروح بر جای گذاشت.
 
انتهای پیام
captcha