عصر شعر مقاومت و پایداری در سنندج برگزار شد
کد خبر: 3973566
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰

عصر شعر مقاومت و پایداری در سنندج برگزار شد

عصر شعر مقاومت و پایداری شامگاه گذشته، سوم خردادماه با حضور فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان در باغ موزه دفاع مقدس سنندج برگزار شد.

به گزارش ایکنا از کردستان، سردار محمدصادق حسینی، فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان، در مراسم «عصر شعر مقاومت و پایداری» که شامگاه گذشته، سوم خردادماه در باغ موزه دفاع مقدس سنندج برگزار شد، اظهار کرد: شاعران حوزه مقاومت و پایداری، احساسات خود را در قالب شعر بیان می‌کنند و ادبیات دفاع مقدس را عرضه می‌دارند که روح همه با گفتار شیرین آن‌ها از زلال فرهنگ و ادبیات دفاع مقدس سیراب می‌شود.

وی با بیان اینکه شعر حماسی، شورانگیز است و انسان‌ها را به وجد می‌آورد، افزود: شاعران حماسی با ادبیاتی عمیق آنچه را که در ذهن دارند، برای ارتباط با مخاطبان ارائه می‌دهند و این هنر برجسته از الطاف الهی است که در وجود این شاعران نهفته است.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان با اشاره به اینکه خرمشهر نماد مظلومیت جمهوری اسلامی در ابتدای تجاوز ارتش بعثی بود و در ادامه نماد مقاومت و تبلور پیروزی رزمندگان اسلام شد، بیان کرد: یک روی سکه مظلومیت، تنهایی و روی دیگر فتح و پیروزی بود که امام از آن به عنوان فتح ارزش‌ها نام برده است.

وی ادامه داد: خرمشهر دارای ویژگی‌های خاصی بوده و است و در فرض‌های ارتش بعثی سقوط جمهوری اسلامی هدف اول و جداسازی بخش‌هایی از کشور، نوار مرزی و نقاط مهم از جمله نقاط نفت‌خیز خوزستان هدف دوم بود.

سردار حسینی با اشاره به ویژگی‌های خرمشهر اظهار کرد: اولین و مهم‌ترین ویژگی خرمشهر نزدیکی با عراق بود که با فاصله کمی که با شهر بندری بصره داشت مورد هدف رژیم بعثی عراق قرار گرفت و دومین ویژگی آن این بود که بزرگترین و اصلی‌ترین بندر جمهوری اسلامی به شمار می‌رفت. بعد از اینکه عراقی‌ها نتوانستند به اهدافشان برسند و تا چهل کیلومتری دروازه‌های اهواز پیشروی کردند، ۳۴ روز جنگیدند تا توانستند بخش غربی خرمشهر مجروح و آسیب دیده را به تصرف درآورند اما بخش شرقی همچنان در اختیار رزمندگان انقلاب اسلامی بود.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان گفت: عملیات فتح‌المبین با راهپیمایی رزمندگان انجام شد و با فاصله کمتر از چهل روز این عملیات به اتمام رسید و از همان اردیبهشت ۶۱ عملیات به نام الی بیت‌المقدس آغاز شد و در سوم خرداد نیز خرمشهر آزاد شد. ۱۹ هزار کشته و زخمی و ۱۶ هزار اسیر از عراقی‌ها توسط رزمندگان ایران انجام شد و مبتکر و طراح این عملیات بزرگ شهید باقری بود که طرح وی منجر به پیروزی سپاه توحید در خرمشهر شده است.

سردار حسینی افزود: خرمشهر زخم برداشت، فرزندانش شهید و اسیر شدند و نخل‌های سرسبزش سوختند، نهرهایش خشکید و در کوچه‌هایش صدای پای هیچ کودکی شنیده نمی‌شد و تبدیل به خون شد، اما بعد از مدتی دوباره شهر آباد شد و کشتی‌ها در اروند به حرکت درآمد و همگی اینها بیانگر تدبیر امام راحل، از خودگذشتگی رزمندگان و استقامت ملت ایران بود.

وی با بیان اینکه حقانیت ما در جنگ ثابت شد، یادآور شد: امروز از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی فتح خرمشهر است که به دست رزمندگان این مرز و بوم به ثمر نشست.

انتهای پیام
captcha