صلح و سازش؛ پایان ۲۷ سال اختلاف طایفه‌ای در ماکو
کد خبر: 3973877
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰

صلح و سازش؛ پایان ۲۷ سال اختلاف طایفه‌ای در ماکو

رئیس دادگستری ماکو گفت: صلح و سازش دو طایفه بر سر پرونده دو فقره قتل با تلاش دادسرای ماکو، ریش‌سفیدان و بزرگان این طایفه به اختلاف ۲۷ ساله پایان داد.

ارسالی| صلح و سازش؛ پایانی بر 27 سال اختلاف و قتل طایفه‌ای در ماکوبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، به نقل از روابط‌عمومی دادگستری کل استان، مجید نیازی، رئیس دادگستری ماکو اظهار کرد: صلح و سازش دو طایفه بر سر پرونده دو فقره قتل، با تلاش دادسرای ماکو، ریش‌سفیدان و بزرگان این طایفه، به اختلاف ۲۷ ساله پایان داد.

وی افزود: در اردیبهشت امسال، پاسگاه آغگل‌ماکو گزارشی از وقوع دو فقره قتل در اطراف روستای قره‌باغ به مراجع قضایی ارسال کرده که با تشکیل پرونده و تحقیقات انجام شده مشخص شد علت قتل‌ها ناشی از اختلافات ملکی و خصومت قبلی طایفه‌ای در آن روستا بود.

رئیس دادگستری ماکو ادامه داد: دو مقتول این پرونده، پسر عمو بودند که بر اثر اختلاف پیش آمده یکدیگر را به قتل رسانده‌اند. رسیدگی پرونده به بازپرسی دادسرای ماکو ارجاع و بازپرس نیز با اولویت قراردادن صلح میان طرفین دعوا برای برقراری صلح و سازش اقدام کرد.

نیازی تصریح کرد: بهره‌گیری از ظرفیت ریش‌سفیدان، منتفذان و بزرگان طوایف و تشکیل جلسات متعدد و فشرده بین طرفین درگیر و انجام تحقیقات متعدد محلی و تشریح برکات گذشت به صلح و سازش بین خانواده‌های درگیر انجامید.

وی در پایان اظهار کرد: با این صلح و سازش اختلاف ۲۷ساله اهالی روستای قره‌باغ در این شهرستان رفع شد.

انتهای پیام
captcha