جامعه دینی در توسعه فرهنگ نماز متجلی می‌شود
کد خبر: 3976009
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۴

جامعه دینی در توسعه فرهنگ نماز متجلی می‌شود

رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان گفت: مظهر حکومت و جامعه دینی در نماز متجلی می‌شود و برای خنثی کردن تأثیرات سوء سکولاریسم باید فرهنگ نماز تقویت شود.

جامعه دینی در توسعه فرهنگ نماز متجلی می‌شودبه گزارش ایکنا از زنجان، اختتامیه نخستین جشنواره ترویج فرهنگ نماز در فضای مجازی شهرستان خدابنده 17 خردادماه با حضور جمعی از مسئولان و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار شد.

حجت‌الاسلام علی یوسفی، رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان در این برنامه با اشاره به اینکه به علت شیوع ویروس کرونا امکان برگزاری برنامه‌های حضوری نیست، گفت: با این حال ستاد اقامه نماز استان اقدامات خوبی در این حوزه انجام داده و به عنوان استان نمونه انتخاب شده است.

وی از جشنواره ملی نماز با نام «معراج» به میزبانی زنجان خبر داد و گفت: این جشنواره تاثیر به‌سزایی در ترویج فرهنگ اقامه نماز دارد؛ چراکه امروز شاهد هستیم معضلات سبک زندگی سکولار در ساختار و روان جامعه تاثیر منفی می‌گذارد و فاصله گرفتن از فضای معنویت را رقم می‌زند.

رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان افزود: شهرستان خدابنده از شهرستان‌های موفق در تبلیغ و نشر نماز به شمار می‌رود و تضمین آینده کشور نماز نوجوانان است و مبنای حکومت و جامعه دینی و مظهر زندگی و عبودیت در نماز متجلی می‌شود؛ چراکه تقویت باورهای معنوی روحیه جهادی را افزایش و آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد.

وی تقویت باورهای معنوی در خانواده‌ها، برگزاری دوره‌های آموزشی و تدوین برنامه عملیاتی ترویج فرهنگ نماز را امری مهم دانست و افزود: ستاد اقامه نماز کشور همه ساله تفاهم نامه‌ای با وزارت خانه‌ها و سازمان‌های دیگر در زمینه ترویج و توسعه نماز منعقد می‌کند که خوشبختانه برنامه‌های مصوب سال ۱۴۰۰ در زمینه ترویج فرهنگ نماز به ادارات ارسال شده است و باید برش استانی و بومی برنامه‌ها کاملا مشخص باشد و برنامه‌های ابتکاری و بومی نیز به درستی اجرا شود.

یوسفی با اشاره به اینکه، متاسفانه چارچوب مشخصی با توجه به وضعیت کرونا برای اقامه نماز در ادارات وجود ندارد، بر لزوم تعیین چارچوبی برای این امر تاکید کرد و گفت: برپایی نماز جماعت نشاط و شادابی به همراه داشته و اثرگذاری بیشتری در جامعه دارد که باید این مهم در دستور مسئولان امر قرار گیرد و در این زمینه فرهنگ‌سازی شود.

انتهای پیام
captcha