وجود ۱۹ هزار دانش‌آموز رای‌اولی در لرستان
کد خبر: 3976567
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۰
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان خبر داد:

وجود ۱۹ هزار دانش‌آموز رای‌اولی در لرستان

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با اشاره به اینکه ۱۹ هزار و ۳۰۰ دانش‌آموز رای‌اولی در استان وجود دارد، اظهار کرد: دانش‌آموزان می‌توانند با حضور چشمگیر در انتخابات پیشگام باشند.

وجود ۱۹ هزار دانش‌آموز رای‌اولی در لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، علیرضا نخعی، مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در مراسم تجلیل از برگزیدگان سی‌ونهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان لرستان یادواره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی که چهارشنبه، ۱۹ خرداد به‌صورت ویدئوکنفرانس در اداره‌کل آموزش و پرورش لرستان برگزار شد، به نقش قرآن در زندگی و تاثیر آن بر رفتار و منش انسان‌ها اشاره کرد و گفت: دانش‌آموزانی که با قرآن و اهل‌بیت(ع) مانوس هستند دارای قلبی صاف و مهربان هستند و برای دیگران هم الگو هستند.
 
وی حضور چشمگیر دانش‌آموزان در مسابقات قرآن کریم را به فال نیک گرفت و از همه عوامل اجرایی و فعال این حوزه در آموزش و پرورش قدردانی کرد و با اشاره به اوقات و فراغت دانش‌آموزان، افزود:  وظیفه مدیران و معاونان پرورشی مدارس این است که دانش‌آموزان را هم در تابستان و تعطیلات رصد کنند و برای آنها در این فصل هم برنامه‌ریزی کنند و آن را به چند رشته در مدارس و اردوگاه‌های فرهنگی محدود نکند و از تمام ظرفیت جامعه برای استفاده از دانش‌آموزان بهره بگیرند.

نخعی شب بیداری دانش‌آموزان را یک معضل جدی در جامعه امروز دانست و اضافه کرد: این شب بیداری‌ها همانند تزریق سم به بدن بچه‌هاست که باعث کاهش عملکرد مغز، افسردگی و بی‌حالی می‌شود و سرچشمه خیلی از آسیب‌های اجتماعی است که باید مشاوران مقابله با آسیب‌های اجتماعی با همکاری خانواده‌ها این را به درستی با گفت‌وگو به بچه‌ها بفهمانند که شب بیداری ضد سلامتی آنهاست.

مدیرکل آموزش و پرورش در ادامه گریزی به انتخابات پیش‌رو زد و با مهم خواندن مشارکت در این انتخابات، گفت: انتخابات ضامن بقای کشور است و آموزش و پرورش هم به عنوان مهمترین دستگاه اخلاق و تربیت باید مردم را به مشارکت حداکثری توجیه و دعوت کند.

نخعی همچنین با اشاره به اینکه ۱۹ هزار و ۳۰۰ دانش‌آموز رای‌اولی در استان وجود دارد، اظهار کرد: دانش‌آموزان رای‌اولی می‌توانند با حضور چشمگیر در انتخابات پیشگام باشند.

وی خطاب به مدیران و تمام کسانی که در آموزش و پرورش به نحوی جایگاهی دارند خواست که در ستادهای انتخاباتی حضور پیدا نکنند و بر علیه یا نفع کسی تبلیغ نکنند  چون با متخلفان در این زمینه برخورد خواهد شد.

انتهای پیام
captcha