چهره‌های شاخص لرستان در قالب برنامه‌های فرهنگی معرفی شوند
کد خبر: 3976586
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۸
معاون استاندار لرستان:

چهره‌های شاخص لرستان در قالب برنامه‌های فرهنگی معرفی شوند

معاون استاندار لرستان با اشاره به جایگاه ویژه علامه شهیدی در حوزه علوم دینی و فلسفی، گفت: معرفی چهره‌های شاخص استان در قالب برنامه‌های فرهنگی، هنری، رسانه‌ای و دینی یک ضرورت است.

چهره‌های شاخص لرستان در قالب برنامه‌های فرهنگی و هنری معرفی شوندبه گزارش ایکنا از لرستان، محمود ثمینی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان، در مراسم رونمایی از پوستر همایش ملی «بزرگداشت علامه شهیدی» که چهارشنبه، ۱۹ خردادماه، در استانداری لرستان برگزار شد، با بیان اینکه مردم استان باید مفاخر خود را بشناسند چراکه مفاخر گنجینه‌های کمیابی هستند، به جایگاه ویژه علامه شهیدی در حوزه علوم دینی و فلسفی اشاره کرد و گفت: معرفی چهره‌های شاخص استان در قالب برنامه‌های فرهنگی، هنری، رسانه‌ای و دینی یک ضرورت است تا نسل جوان و نوجوان بیش از پیش با اندیشه‌ها و افکار این افراد آشنا شوند.

وی با اشاره به درویش بودن انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای شهر و روستا، اظهار کرد: حضور مردم در انتخابات تعیین کننده بوده و هر قدر مشارکت مردم بالا باشد به همین تناسب پشتوانه افراد منتخب و نظام محکم می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان گفت: دشمنان ۴۲ سال است با تحریم و پمپاژ تبلیغاتی سعی کردند مردم را دلسرد کنند اما تاکنون نتوانستند، مردم از شرایط گله دارند اما دولت تمام تلاش خود را انجام می‌دهد.

در ادامه این مراسم، احمدحسین فتایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان نیز گفت: در جریان سفر معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به لرستان که در ماه‌های پایانی سال گذشته انجام گرفت، موضوع برگزاری کنگره ملی بزرگداشت علامه سید جعفر شهیدی مصوب و مقدمات کار از همان زمان آغاز شد.

وی با بیان اینکه این همایش ملی مرداد ماه سال‌جاری با همکاری گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجرد، دانشگاه آیت‌الله العظمی بروجردی و چندین نهاد و دستگاه ملی و استانی و با حضور چهره‌های شاخص علمی و فرهنگی کشور برگزار می‌شود، افزود: تلاش می‌کنیم مقام عالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به عنوان سخنران در این همایش ملی حضور یابند.

وی با یادآوری اینکه دبیرخانه کنگره در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجرد آغاز به کار نموده و فراخوان آن ضمن انتشار در پرتال اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره شهرستان بروجرد، به سراسر کشور ارسال خواهد شد، اضافه کرد: همایش ملی بزرگداشت علامه شهیدی در سه محور غدیرشناسی، امام علی(ع) شناسی و نهج‌البلاغه شناسی طی مردادماه امسال به میزبانی شهرستان بروجرد برگزار می‌شود.

در این مراسم که منصور احمدی، رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، نادر ارجمندی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بروجرد و معاون دانشگاه آیت‌الله العظمی بروجردی نیز حضور داشتند از پوستر این همایش ملی رونمایی شد.

انتهای پیام
captcha