حوادث جهانی ضرورت حضور مردم در انتخابات را آشکارتر کرده است
کد خبر: 3977659
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰

حوادث جهانی ضرورت حضور مردم در انتخابات را آشکارتر کرده است

عضو هیئت علمی گروه علوم قرآن و حدیث دانشگاه فردوسی گفت: با توجه به حوادث و اتفاقات مهمی که در آسیا و عرصه‌های جهانی رخ می‌دهد، شرکت در انتخابات، اهمیت بیشتری را نسبت به سال‌ها و دوره‌های گذشته دارد، اگرچه دوره‌های قبل هم مهم بوده است.

حوادث جهانی ضرورت حضور مردم را آشکارتر کرده استسهیلا پیروزفر، عضو هیئت علمی گروه علوم قرآن و حدیث دانشگاه فردوسی مشهد، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، درخصوص نقش دانشگاهیان در مشارکت مردم در انتخابات و تعیین آینده کشور، اظهار کرد: برای شرکت در انتخابات، فارغ از اینکه به چه کسی رأی داده می‌شود، حضور مردمی در انتخابات مهم است و با توجه به حوادث و اتفاقات مهمی که در آسیا و عرصه‌های جهانی رخ می‌دهد، اهمیت بیشتری را نسبت به سال‌ها و دوره‌های گذشته دارد، اگرچه دوره‌های قبل هم مهم بوده است.


بیشتر بخوانید:


وی ادامه داد: شرکت عموم مردم با همه نگرش‌های فکری، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، حاوی یک پیام مهم قدرت و اقتدار هم برای دوستداران نظام جمهوری اسلامی است و هم در عرصه‌های دیگر جهانی از جمله عرصه مذاکرات بین المللی. در واقع کسی که به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های بین‎المللی حضور می‌یابد، باید پشتوانه مردمی قوی‌ داشته باشد که از طریق انتخابات شکل می‌گیرد. مردم‌سالاری دینی که نظام جمهوری اسلامی ایران مدعی آن بوده نیازمند انتخابات است و انتخابات نیز نیازمند حضور همه مردم.

پیروزفر افزود: رابطه معناداری بین اعتمادسازی و اقناع مردم و جامعه با مسئله انتخابات و میزان مشارکت و افزایش آن و شورآفرینی در صحنه انتخابات وجود دارد و عواملی مانند مسائل فرهنگی، اقتصادی، معیشتی، تحولات سیاسی و حتی تحولات بیرونی در اقناع‌سازی و اعتمادسازی مردم مؤثر است.

عضو هیئت علمی گروه علوم قرآن و حدیث دانشگاه فردوسی تصریح کرد: به‌نظر می‌رسد مردم در انتخابات 1400 بیشتر به‎دنبال تحول در حوزه‌های اقتصادی، معیشتی و البته در حوزه‌های فرهنگی هستند و احساس می‌کنند که جریان‌های سیاسی گذشته و حزب‌ها شاید خیلی کارآمد نبوده است و به نظر می‌رسد که نیازمند تحولی است. من تصور می‌کنم دانشگاهیان، صاحبان بینش و بصیرت و طبقه الیت(نخبگان) باید به دور از هرگونه حزب‌بازی و با ایجاد روحیه شاداب و با نشاط و با ایجاد روحیه انقلابی و معرفی اهداف نظام، مردم را در گزینش خوب و آگاهانه که البته یک وظیفه مهم است کمک کنند.

وی گفت: طبقه الیت باید در انتخاب گزینه درست و به دور از هرگونه تخریب، تهمت و رفتار منفی که باعث دلسردی و نارضایتی مردم می‌شود به انتخاب اصلح، ایجاد نشاط در جامعه و حضور حداکثری مردم با رفتارهای مؤمنانه کمک کنند.

انتهای پیام
captcha