خراسان رضوی؛ پرفروش‌ترین استان در طرح بهارانه کتاب
کد خبر: 3977967
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۲

خراسان رضوی؛ پرفروش‌ترین استان در طرح بهارانه کتاب

معاون فرهنگی و رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی با ۱۳ درصد فروش از کل کشور به‌عنوان پرفروش‌ترین استان در طرح بهارانه کتاب ۱۴۰۰ شناخته شد.

خراسان رضوی؛ پرفروش‌ترین استان در طرح بهارانه کتاببه گزارش ایکنا و به‌نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، افشین تحفه گر، معاون فرهنگی و رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، با اعلام این خبر، اظهار کرد: طرح بهارانه کتاب سال ۱۴۰۰ از تاریخ ۱۷ خردادماه، همزمان با سراسر کشور، در خراسان رضوی آغاز شد و باتوجه به تمدید صورت گرفته تا ۲۵خرداد ماه ادامه داشت.

وی افزود: در بهارانه ۱۴۰۰، تعداد ۱۱۲ کتابفروشی از سراسر استان شرکت کردند که از این تعداد ۸۴ کتابفروشی مربوط به مرکز و ۲۸ کتابفروشی مربوط به شهرستان‌های استان بود که در مقایسه با طرح بهارانه ۹۹، افزایش ۶۵درصدی با مشارکت ۴۴ کتابفروشی را شاهد بودیم.

تحفه‌گر ادامه داد: اعتبار استان، چهار میلیارد و 866 میلیون 800 هزار ریال بود و از این مبلغ چهار میلیارد 696 میلیون 275 هزار 240 ریال آن مصرف شد که در مقایسه با طرح بهارانه در سال 99 ، مبلغ دو میلیارد 305 میلیون 800 هزار ریال معادل ۸۹ د رصد افزایش اعتبار داشتیم.

معاون فرهنگی و رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ابراز کرد: کل فروش در طرح بهارانه ۱۴۰۰ ، بیش از 25 میلیارد ریال است و بیش از ۵۳ هزارجلد کتاب در طی این طرح به فروش رفت که این رقم در مقایسه با طرح بهارانه ۹۹، با مبلغ بیش از 13 میلیارد ریال معادل ۱۰۸درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه مقایسه طرح بهارانه سال ۹۹ و سال 1400 بیانگر استقبال بی‌نظیر مردم فرهیخته، فرهنگ‌مدار و علاقه‌مند به کتاب خراسان رضوی از طرح‌های فصلی فروش کتاب است، تصریح کرد: ۸۶۹ کتابفروشی در سراسر کشور در بهارانه ۱۴۰۰ شرکت کردند و کل فروش کشور 220 میلیارد و 836 میلیون 543 هزارو 549 ریال بود.

تحفه‌گر بیان کرد: سهم فروش خراسان رضوی۱۳ درصد کل فروش کشور است و بعد از تهران پر فروش‌ترین استان کشور هم از نظر مبلغ و هم از نظر تعداد کتاب فروخته شده است.

معاون فرهنگی و رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، ضمن تشکر از حمایت عموم مردم از صنعت نشر و ترویج فرهنگ کتابخوانی، افزود: امید است کتاب، به عنوان میراثی ماندگار و عنصری رشد آفرین و روشنگر و رسانه‌ای پایدار در پهنه زندگی تک تک افراد جامعه نمایان و در سبد خرید فرهنگی خانوار قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha