فضاهای تئوریک و گفتمان‌های علمی باید به مرحله عمل برسد
کد خبر: 3979167
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۲

فضاهای تئوریک و گفتمان‌های علمی باید به مرحله عمل برسد

رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: ما باید بتوانیم در نشست‌هایی با موضوعاتی که از فضاهای تئوریک و فضای گفتمان علمی برخوردارهستند به فضای عمل راه پیدا کنیم.

فضاهای تئوریک و گفتمان‌های علمی باید به مرحله عمل برسدبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن مهدوی‌ مهر، رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی، امروز 31 خردادماه در آیین افتتاح «کنگره بین‌المللی امام رضا(ع)، اقتصاد، اشتغال و تولید» که در محل دانشگاه‌ بین‌المللی امام رضا(ع) برگزار شد، اظهار کرد: در حقیقت مجموعه آستان قدس رضوی یکی از ویژگی‌هایی که دارد و همواره باید به آن توجه داشت، این است که تنها دانشگاهی که می‌تواند چنین نشستی را با این شرایط کرونایی برگزار کند دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) است، زیرا می‌تواند اساتید بزرگ کشوری را با عنوان امام رضا(ع) دعوت کند و این اساتید نیز با افتخار به نام امام رضا(ع) این دعوت را بپذیرند و در اینجا به مباحث و حل مشکلات جامعه علمی به گفت‌وگو بپردازند.

وی عنوان کرد: این ظرفیت امام رضا(ع) است که نمی‌توان از این ظرفیت به راحتی عبور کرد و آن‌ را نادیده گرفت و همواره می‌توان از این عنوان‌ها استفاده کرد و ما باید بتوانیم در این نشست‌ها از این فضای تئوریک و فضای گفتمان علمی که وجود دارد به فضای عمل در این زمینه‌ها نیز راه پیدا کنیم.

رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی اضافه کرد: در حقیقت شعار این نشست یک انتخاب هوشمندانه‌ است و باید این مسئله را حل کنیم و امیدواریم با پیوندی که میان دانشگاه امام رضا(ع) به عنوان یک مرکز علمی، آستان قدس رضوی به عنوان یک مرکز قدسی و ظرفیت‌های دانشجویی ما به عنوان افرادی که بهترین نیروها و سرمایه‌ها هستند، ایجاد شود و اتفاقات خوبی را در این راستا شاهد باشیم.

مهدوی‌ مهر تأکید کرد: امیدواریم به برکت این ایام و انتخابات پرشور ملت ایران بتوانیم در دانشگاه امام رضا(ع) در این راه، گامی برداریم تا شرمنده خوبی‌های ملت، بزرگواری مقام معظم رهبری و توان دانشجویان و اساتید بزرگوار نباشیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ابتدا و انتهای امسال، ولادت امام عصر(عج) بوده و هست، بر این اساس بسیاری از افراد گمان می‌کردند که مقام معظم رهبری امسال را به نام مبارک ایشان نامگذاری خواهند کرد، اما ایشان مسئله اصلی کشور را مسئله اقتصاد در سال‌های متمادی می‌دانند و امسال نیز به وجه دیگری به این مسئله اشاره کردند.

رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی تأکید کرد: بنابراین اگر ما همین شعار سال مقام معظم رهبری را در هر سال مبنای کار خودمان برای حل مشکلات کشور قرار دهیم، در حقیقت هیچ مشکلی برای کشور به گونه‌ای که امروزه با آن‌ها مواجه هستیم را شاهد نخواهیم بود.

انتهای پیام
captcha