تشکیل شرکت تعاونی رسانه در خراسان رضوی
کد خبر: 3979873
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۳

تشکیل شرکت تعاونی رسانه در خراسان رضوی

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به ایجاد تعاونی رسانه در استان از برگزاری جشنواره مطبوعات رضوی در مشهد خبر داد.

تشکیل شرکت تعاونی رسانه در خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، یوسف امینی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی، امروز سوم تیرماه، در مراسم جشن «رضوان قلم» که با حضور اصحاب رسانه در تالار شهر برگزار شد، ضمن تبریک ایام دهه کرامت و عرض تسلیت به‌مناسبت در گذشت دو تن از اصحاب رسانه، اظهار کرد: در هفته گذشته دهه کرامت و رویداد انتخابات را شاهد بودیم و مردم ایران از این آزمون موفق بیرون آمدند و نشان دادند پای کار انقلاب هستند.

وی گفت: نظام ما از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون متکی به حضور مردم بوده و این حضور همیشه باطل‌کننده توطئه‌های دشمنان بوده که انتخابات 28خردادماه هم از موارد خاص بود.

امینی ابراز کرد: این دوره بیشتر از دوره‌های پیش حساس بود و یکی از این حساسیت‌ها تشکیل اتاق جنگ رسانه‌ای بود و دشمن سعی کرد با تبلیغات منفی این حضور را کم اهمیت جلوه دهد.

وی اظهار کرد: تلاش دشمنان ایجاد جنگ تبلیغاتی و مأیوس کردن مردم نسبت به آینده کشور بود و نهایت سعی خود را کردند تا مردم را نسبت به حضور مردم پای صندوق رأی ناامید کنند، اما مردم ایران در این انتخابات پیروز شدند.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در خراسان رضوی ادامه داد: رسانه‌ها همراه با مردم با ایجاد انگیزه و حس شور و نشاط این توطئه‌ها را خنثی کردند که البته آمریکا عناد خود را با محدود کردن پهنای اینترنتی و اقدامات دیگر نشان داده و مهر تاییدی بر کار رسانه‌های ما زد.

وی با اشاره به وجود ظرفیت‌های مختلف در خراسان رضوی در حوزه رسانه، بیان کرد: در استان بسیج رسانه را داریم و اکنون شرکت تعاونی رسانه ایجاد شده، ضمن اینکه امسال طبق تفاهم‌نامه‌ای، جشنواره مطبوعات رضوی در مشهد برگزار می‌شود که از همه دوستان دعوت می‌کنیم تا شاهد یک جشنواره باشکوه در استان باشیم.

در ادامه محسن نصرپور، مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی نیز اظهار کرد: گفت‌وگو میان اصحاب رسانه، اصحاب دولت و مردم به اصلاح مشکلات منجر می‌شود، لذا اصحاب رسانه حلقه‌اصلی ارتباط با افکار عمومی هستند.

وی ابراز کرد: رسانه‌ها در هر جامعه‌ای در مقابل دولت حاکم عمل می‌کنند، یا اینها در اختیار دولت هستند یا متضاد و در تقابل با یکدیگرند و در مرحله سوم حالتی بینابینی داشته و اعتقاد دارند، هر دو این سازوکارها ابزاری برای جامعه هستند و به‌صورت مکمل یاور خدمت‌رسانی به مردم هستند که خوشبختانه ما در خراسان رضوی شاهد حالت سوم با دولت هستیم.

مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی ادامه داد: سیاست اصحاب رسانه تنها بیان مشکلات مردم نبوده و نیست، بلکه سعی شده از مسؤلان پیگیری کرده و به مدیران اجرایی اطلاع داده شود.

رسانه در جامعه ایجاد نشاط می‌کند

وی عنوان کرد: جامعه بی‌نشاط به جامعه بی‌مسؤلیت تبدیل می‌شود، لذا اصحاب رسانه به ساخت جامعه‌ای پر نشاط و خلاق روی آوردند و با انعکاس اخبار در خصوص دستاوردهای نظام و دولت به آحاد جامعه باعث ایجاد نشاط در این جامعه شده و توطئه‌های دشمن را خنثی می‌کنند.

مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی اضافه کرد: موقعیت کشور ما در انتخابات مانند جنگ احزاب در صدر اسلام بود و در این میان وجه اشتراک آن را اصحاب رسانه به درستی درک کردند.

نصرپور افزود: از یک طرف میدان افکار مردم و از طرفی تمام رسانه‌های معاند با تمام قوا درصدد تخریب ذهنیت جامعه بودند و هرچه به انتخابات نزدیک‌تر می‌شدیم، این هجمه بیشتر می‌شد و در واقع یک جنگ تمام عیار در این میان رخ داد.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی ابراز کرد: هرچند مردم نگران بودند که این جنگ رسانه‌ای باعث شکست رسانه‌های انقلاب و کاهش مشارکت مردم شود، اما توطئه دشمن پیش‌بینی و خنثی شد.

نصرپور تصریح کرد: با یاری از درگاه الهی و با عنایت امام هشتم(ع) در جلسات مختلف و با محوریت صداوسیمای استان، دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی و خبرگزاری‌‌های مختلف مردم خراسان رضوی با پیروی از رهبری حضور خوبی در این عرصه از انتخابات داشتند و بی‌شک یکی از عوامل همیشه در صحنه اصحاب رسانه بودند.

مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی عنوان کرد: پوشش وسیع و مناسب سخنان رهبری در استان، راه‌اندازی تریبون‌های آزاد، تبلیغات محیطی گسترده، افتتاح خیابان هنر، پوشش رقابت انتخاباتی در شهرستان‌ها و... از فعالیت‌های اصحاب رسانه بود.

وی با اشاره به اینکه رهبری در پیام خود به مناسبت حضور در انتخابات پیروز میدان را مردم دانستند، افزود: امروز وقت آن رسیده که برای شهر امام مهربانی‌ها و در راستای منویات رهبری تلاش کنیم.

انتهای پیام
captcha