پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان به‌مناسبت روز قلم
کد خبر: 3981896
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۰

پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان به‌مناسبت روز قلم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در پیامی با گرامیداشت روز قلم، گفت: تجلیل از جایگاه و حریم حرمت قلم، تکریم مقام و منزلت و رسالت صاحبان دانش و اندیشه است.

به گزارش ایکنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، محمدرضا علیزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان به مناسبت روز قلم پیامی صادر کرد. متن پیام به شرح زیر است:

«چهاردهم تیرماه روز زیبای قلم در تقویم رسمی سرزمین اسلامیمان ایران است که از سال 1381 پس از پیشنهاد انجمن قلم ایران و تصویب شورای انقلاب فرهنگی به ثبت رسید. همان پدیده شگرف عالم وجود که خاستگاه تجلی و جاودانگی اندیشه و تفکر آدمی است آنگاه که از نوک زرین قلم بر صفحات پاک کتاب نقش می‌بندد و از همان زمان رنگ ماندگاری و خصلت تاثیر بر سرشت و سرنوشت انسان را به خود می گیرد. قداست قلم در جای جای کتاب والای قرآن کریم آشکار و مستتر است و سوگند «ن والقلم و مایسطرون» چه توصیف و اشاره ظریفی به این نمود و نماد باشکوه و مقتدر دارد. تجلیل از جایگاه و حریم حرمت قلم، تکریم مقام و منزلت و رسالت صاحبان دانش و اندیشه است در هنگامه‌ای که از قامت استوار قلم واژگان شعور و دانایی را در جامعه ترویج، تثبیت و تحکیم می‌کنند و معجزه‌وار بذر معرفت و انسانیت را فراسوی نسل‌ها و مرزها و سوای ابعاد زمان و مکان می‌پراکنند. قلم همان شعله تابناک و خاموش نشدنی است که از چراغ وجود این انسان‌های شریف و وارثان تمام آرمان‌های الهی و انسانی متسع شده و راه هدایت و سعادت بشریت را همواره روشن نگه می‌دارد.

 اینجانب به سهم خود این مناسبت فرخنده، روز خوب و خجسته قلم را به تمام مردم پر شور و شعور استان، اهالی فاخر و صاحبان فرهیخته‌ ذوق و اندیشه و قلم، حافظان و مروجان کتاب و کتابت و وارثان و رسولان رسالت خطیر قلم تبریک گفته و از درگاه پروردگار مهربان توفیق پاسداری و بهره‌وری از گنجینه‌های ارزشمند اندیشه و قلم و قدم نهادن در راه عالی و متعالی انعکاس نبوغ و تفکر و خلاقیت از محور آسمانی قلم و نیل به عروج انسانیت و اوج تقرب الهی را مسئلت دارم.»

انتهای پیام
captcha