تشدید تنش در رام‌الله با بازداشت 9 فعال فلسطینی از سوی ماموران امنیتی تشکیلات خودگردان
کد خبر: 3982180
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۲

تشدید تنش در رام‌الله با بازداشت 9 فعال فلسطینی از سوی ماموران امنیتی تشکیلات خودگردان

ماموران امنیتی تشکیلات خودگردان با ممانعت از برپایی تجمع اعتراضی علیه تشکیلات خودگردان، 9 نفر از فعالان و رهبران جنبش اعتراضی فلسطین را بازداشت کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری فلسطین الیوم، دستگاه امنیتی تشکیلات خودگردان در کرانه باختری مانع برپایی یک تجمع در رام‌الله شدند که قرار بود در اعتراض به بازداشت‌های سیاسی و سرکوب تظاهرات‌ها در محکومیت ترور فعال فلسطینی برگزار شود.

شمار زیادی از نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان قبل از آغاز تجمع در مرکز رام الله مستقر شدند و دست کم 9 نفر از رهبران جنبش اعتراضی و فعالانی را که در آنجا حضور داشتند، دستگیر کردند و از عده‌ای دیگر هم در همان جا بازجویی کردند.

به گفته شاهدان، از جمله بازداشتی‌ها عمر عساف، عضو حزب التجمع الدیمقراطی الفلسطینی و خالد عوده الله نویسنده فلسطینی  و شماری دیگر از فعالان برجسته فلسطینی بودند.

جنبش‌های اعتراضی در کرانه باختری در مخالفت با سرکوبگری و بازداشت‌های سیاسی دستگاه تشکیلات خودگردان به خصوص علیه روزنامه نگاران و فعالان حقوقی دعوت به برپایی یک تجمع کرده بودند.

فعالان فلسطینی تأکید کردند که بازداشت معترضان از سوی تشکیلات خودگردان موجب مخدوش شدن چهره ملت فلسطین و ضربه زدن به صلح داخلی می‌شود.

آنها خواستار سرنگونی نظام تشکیلات خودگردان با توجه به تمام شدن عمر قانونی آن شدند و گفتند باید از طریق برگزاری انتخابات، ملت فلسطین رهبران جدید خود را برگزینند.

فعالان فلسطینی به اقدام تشکیلات خودگردان در اعزام ده‌ها نفر از نیروهای لباس شخصی خود برای درگیری با معترضان طی روزهای گذشته را محکوم کردند و گفتند تشکیلات خودگردان باید همه زندانیان سیاسی را آزاد کند.

انتهای پیام
captcha