قلم نویسندگان در خدمت منافع ملی باشد
کد خبر: 3982266
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳

قلم نویسندگان در خدمت منافع ملی باشد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه قلم نویسندگان و شاعران باید در خدمت به مردم باشد، گفت: هر حرکت فرهنگی و مجاهدتی باید در دفاع از منافع ملی و مردمی باشد، چراکه به گواه تاریخ در غیر این صورت هرگز موفقیت و ماندگاری نخواهد داشت.

ارسالی امروز ا قلم نویسندگان باید در جهت دفاع از منافع ملی باشدبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام ناصر خدایاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی، 14 تیرماه، در آیین تجلیل از اصحاب قلم در ارومیه اظهار کرد: روز قلم را به اصحاب قلم تبریک می‌گویم و امیدوارم قلم آنها روز به روز روان‌تر و عمیق‌تر باشد و به اهمیت آن بیش از پیش توجه کنند چرا که خداوند به قلم و آنچه که قلم می‌نویسد سوگند یاد می‌کند.

وی افزود: قلم در طول تاریخ، زبان دوم انسان بوده که به مدد آن وقایع تلخ و شیرین، خوب و بد و عبرت آموز در کتاب تاریخ به ثبت رسیده و طبق فرمایش امام علی(ع)، عقل و خرد دانشمندان در نوک قلم آن‌ها است و عالمان می‌نویسند تا به یادگار بگذارند و نوشتن به بند کشیدن علم بوده که باید به آن توجه شود.

حجت‌الاسلام خدایاری بیان کرد: اگر اهالی قلم به رسالت خود درست عمل نکنند، میدان برای تفکرات منفی و دروغ‌پردازی‌ها باز و فرصت برای سودجویان در به استثمار کشیدن انسان‌ها فراهم می شود و در استفاده از قلم باید مهندسی شده و بامفهوم عمل کرد.

وی ادامه داد: قلم نویسندگان و شاعران باید در خدمت مردم باشد و هر حرکت فرهنگی و هر مجاهدتی باید در دفاع از منافع ملی و مردمی باشد و به گواه تاریخ در غیر این صورت آن حرکت هرگز موفقیت و ماندگاری نخواهد داشت. نقد و انتقاد سازنده یکی از مسئولیت‌های ذاتی اهالی قلم در هر جامعه است و آنها می‌توانند با واژه‌ها وجدان جامعه را بیدار و با آگاهی‌بخشی، مسئولان را متوجه آسیب‌ها و مشکلات موجود کنند تا در مسیر پیشگیری و اصلاح، گام‌های مؤثرتری بردارند.

مدیرکل ارشاد آذربایجان‌غربی در پایان گفت: توجه به حوزه نوشتن و کتاب و تلاش در راستای ارتقای ارزش‌های معنوی و فرهنگی از دیگر برکات انقلاب اسلامی است که نقش مستقیمی در تخصص‌گرایی دارد و تربیت افرادی با تراز انقلاب مستلزم نوشتن کتاب‌های ارزشمند و خواندن آن‌ها بوده زیرا امید به آینده و حیات فرهنگی آینده به نوشتن و کتابت است.

انتهای پیام
captcha