شخصیت آیت‌الله العظمی شاهرودی به جوانان شناسانده شود
کد خبر: 3982760
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۲

شخصیت آیت‌الله العظمی شاهرودی به جوانان شناسانده شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: باید مفاخر این استان مانند آیت‌الله العظمی سید محمود حسینی شاهرودی بیش‌از پیش به جوانان شناسانده شوند.

شخصیت آیت‌الله العظمی شاهرودی به جوانان شناسانده شود

به گزارش ایکنا از سمنان، سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی استان صبح امروز 17 تیر در دیدار با آیت‌الله شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه استان سمنان پیشگام مفاخر است اظهار کرد: استان سمنان زادگاه بسیاری از علما و فقها و مفاخر مذهبی، عرفانی که باید قدردان این مفاخر ارزشمند بود.

وی با تاکید بر اینکه باید مفاخر این استان مانند آیت‌الله العظمی سید محمود حسینی شاهرودی بیش‌از پیش به جوانان شناسانده شوند متذکر شد: نسبت شهدای استان سمنان، ۱.۷ دهم میانگین کشوری است و از لحاظ جمعیت تعداد بسیار بالایی است.

وی ادامه داد: پس از استان‌های اصفهان و قم، استان سمنان سومین استانی در کشور است که نسبت به جمعیت، شهید بسیاری تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.

صالحی با اشاره به اینکه در سال ۹۹، کل کشور درگیر کرونا بود و همه حوزه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مارا تحت تأثیر قرار داد، اما جریان‌های فرهنگ کشور تداوم داشت یادآور شد: در حوزه فرهنگی حدود ۶۵۰ فعالیت فرهنگی در استان در طول مدت شیوع کرونا از جمله محافل شعر و داستان، محافل فرهنگی، فعالیت‌های قرآنی به صورت حضوری و مجازی برگزار شد.

وزیر ارشاد با بیان اینکه آیت‌الله العظمی شاهرودی شخصیت شناخته شده کل جهان اسلام و تشیع هستند گفت: در دهه‌های مختلف فرصت خوبی برای معرفی ایشان به دست نیامده، از سال قبل این مهم در دستور کار قرار گرفت و با اهتمام دبیرخانه علمی و اجرایی، امروز شاهد نقطه افتتاح و شروع این کنگره ملی هستیم.

انتهای پیام
captcha