هسته‌های جهادی بخشایش در آذربایجان‌غربی تشکیل می‌شود
کد خبر: 3983231
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۲

هسته‌های جهادی بخشایش در آذربایجان‌غربی تشکیل می‌شود

رئیس‌ کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: برای ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های قضایی نیاز است که هسته‌های جهادی بخشایش با مشارکت علما، روحانیون و ائمه جمعه تشکیل شود.

ارسالی/ هسته‌های جهادی بخشایش در آذربایجان‌غربی تشکیل می‌شودبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، ناصر عتباتی، رئیس‌ کل دادگستری آذربایجان‌غربی، ماموستا مامد کلشی‌نژاد، امام جمعه اهل سنت ارومیه، روز گذشته، ۱۹ تیرماه دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس‌کل دادگستری‌ آذربایجان‌غربی در این دیدار اظهار کرد: دستگاه قضا در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد تا با ارائه خدمات عادلانه رضایت و اعتماد مردم را جلب کند که بر این اساس سند تحول دستگاه قضایی نگاشته شده است.

ناصر عتباتی افزود: یکی از مهم‌ترین اقدامات دستگاه قضا تلاش برای جلب رضایت شاکیان است تا از این طریق اغلب پرونده‌ها به صلح و سازش ختم شود.

وی ادامه داد: برای نهادینه شدن فرهنگ صلح و سازش در جامعه ائمه جمعه استان می‌توانند نقش مهمی داشته باشند همان‌طور که در سالیان اخیر برادران اهل تسنن نیز با ایفای وظیفه اجتماعی خود نقش مهمی در به سازش رسیدن بسیاری از پرونده‌ها داشتند. برای ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های قضایی نیاز است که هسته‌های جهادی بخشایش با مشارکت علما، روحانیون و ائمه جمعه تشکیل شود که این هسته‌ها برای حل و فصل پرونده‌های قضایی تلاش کند.

امام‌جمعه اهل سنت ارومیه نیز در این دیدار خاطرنشان کرد: اقدامات اخیر دستگاه قضایی استان در برخورد با مجرمان و اراذل و اوباش جای تقدیر و تشکر دارد که البته این موضوع نشان‌دهنده شجاعت و ایستادگی سیستم قضایی نیز است.

ماموستا مامد کلشی‌نژاد گفت: ائمه جمعه از سیستم قضایی و هرکسی که با فساد و ظلم مبارزه کند، حمایت کرده و در این مسیر یاری‌گر آنها خواهد بود.

انتهای پیام
captcha