آغاز طرح «مدرسه، مسجد، تابستان» در آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 3983719
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۲

آغاز طرح «مدرسه، مسجد، تابستان» در آذربایجان‌شرقی

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی گفت: طرح ملی «مدرسه، مسجد، تابستان» همزمان با سراسر کشور از روز دوشنبه ۲۱ تیرماه در استان آغاز به کار کرد.

آغاز طرح «مدرسه، مسجد، تابستان» در آذربایجان‌شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل ارشاد استان، محمد هادی‌نیا، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی روز دوشنبه، 21 تیرماه، از آغاز به کار طرح ملی «مدرسه، مسجد، تابستان» در استان خبر داد و گفت: این طرح به منظور غنی‌سازی اوقات فراغت دانش آموزان، ارتباط خانواده‌ها با مسجد، تعامل مساجد و مدارس اجرا می‌شود.

وی افزود: در این طرح ۱۵۰ کانون فرهنگی هنری محور هستند که برای هر مسجد به طور میانگین سه مدرسه اختصاص می‌یابد.

هادی‌نیا، افزود: به توجه به شرایط کرونایی فضاهای مناسب و بزرگ مدارس و مساجد، ظرفیت خوبی برای پیوند خانه مسجد و مدرسه در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی و نیز افزایش مهارت آموزی برای دانش آموزان است.

مدیر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی گفت: برای این طرح در درگاه بچه‌های مسجد سه شبستان با عناوین هنر، فرهنگ و نوآوری هرکدام با چندین رواق طراحی شده است که دانش آموزان از مقطع ابتدایی می‌توانند در این دوره‌ها ثبت نام کنند.

وی ادامه داد: سال گذشته ۵۲ هزار نفر در ایام اوقات فراغت در درگاه بچه‌های مسجد برای گذراندن دوره‌های مختلف ثبت نام کرده بودند که امیدواریم با طرح مدرسه، مسجد، تابستان این رقم افزایش یابد.

انتهای پیام
captcha