ایجاد فصل جدیدی از همکاری‌های مشترک نهادهای فرهنگی
کد خبر: 3985390
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۷

ایجاد فصل جدیدی از همکاری‌های مشترک نهادهای فرهنگی

دبیر همایش بین‌المللی گفت‌وگوهای بینافرهنگی خراسان گفت: این همایش، فصل جدیدی برای همکاری‌های مشترک میان نهادهای فرهنگی به وجود آورد.

ایجاد فصل جدیدی از همکاری‌های مشترک نهادهای فرهنگیدبیر همابه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، افشین تحفه‌گر، دبیر همایش بین‌المللی گفت‌وگوهای بینافرهنگی خراسان، امروز 29 تیرماه، در آخرین روز از همایش بین‌المللی گفت‌وگوهای بینافرهنگی خراسان با موضوع «مطالعات فرهنگی و اجتماعی در خراسان» که به‌صورت وبینار برگزار شد، اظهار کرد: همایش بین‌المللی بینافرهنگی خراسان فصل، جدیدی را در همکاری‌های مشترک میان نهادهای فرهنگی به‌دنبال داشت، به‌گونه‌ای که امروزه این ظرفیت مشترک نهادهای فرهنگی استان باعث شد تا یک همایش بین‌المللی را در منطقه با رویکرد امام‌رضا(ع) در هفته جاری داشته باشیم.

وی بیان کرد: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری و در جهت گسترش فرهنگ و معارف اهل‌بیت(ع) در سطح بین‌المللی و همچنین با بهره‌مندی از ظرفیت‌های فرهنگی استان و به‌طور ویژه از ظرفیت‌های معنوی مضجع منور علی‌بن موسی‌الرضا(ع) و آستان قدس رضوی، برای ارتقای ترویج فرهنگ رضوی در اجرای طرح‌های ماندگار، تفاهم‌نامه مشترکی میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و آستان قدس رضوی به امضا رسید و امروز شاهد اختتامیه یکی از این رویدادهای فرهنگی در منطقه هستیم.

دبیر همایش بین‌المللی گفت‌وگوهای بینافرهنگی خراسان بیان کرد: رویدادی که انعکاس و بازتاب خبری را در منطقه داشته به گونه‌ای که بیش از 10 رسانه خارجی شبکه تلویزیونی کشورهای همسایه اقدام به بازتاب جلسات و سخنرانی‌های علمی این همایش در طی چند روز اخیر نمودند، همچنین رسانه‌های داخلی نیز اقدام به بازتاب خوبی از 100ساعت تولیدات محتوایی این همایش داشتند و در شبکه‌های مختلف ایرانی نیز اخبار و اطلاعات خوبی از این همایش بین‌المللی منعکس شد.

تحفه‌گر بیان کرد: در طول هفته جاری و در چهار پنل علمی که برگزار شده، نزدیک به 500 دقیقه سخنرانی در این ایام داشته‌ایم، 27 استاد فرهیخته از 8 کشور منطقه و 10 استاد برجسته داخلی در این همایش سخنرانی داشتند که طبیعتا خراسان رضوی برای اینکه در تاریخ ماندگار شود و خروجی خوبی از این همایش را شاهد باشد، به تولید محتوا پرداختند.

وی تصریح کرد: امیدوار هستیم که در پایان، این همایش منجر به صلح، دوستی، آرامش و نزدیکی کشورهای منطقه و کشورهایی که روزی با نام خراسان شناخته می‌شدند، شود و به‌طور ویژه نیز مردمان کشور افغانستان هم به زودی به صلح و آرامش دست پیدا کنند.

دبیر همایش بین‌المللی گفت‌وگوهای بینافرهنگی خراسان تأکید کرد: همچنین گفتنی است که بناست کتاب این همایش که مجموعه‌ای از سخنرانی‌های این همایش است، به‌زودی به چاپ برسد.

انتهای پیام
captcha