صحن و سرای رضوی مهیای ایام شادباش دهه امامت و ولایت
کد خبر: 3986206
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۳

صحن و سرای رضوی مهیای ایام شادباش دهه امامت و ولایت

در آستانه عید غدیر خم، صحن و سرای رضوی آذین‌بندی و چراغانی شده است تا روشنی‌بخش دل‌ زائران و مجاورانی که در این ایام خجسته به شوق زیارت و طلب هزاران خواسته و حاجت به این آستان باصفا مشرف می‌شوند باشد.

صحن و سرای رضوی مهیای ایام شادباش دهه امامت و ولایتبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، به نقل از آستان نیوز، همزمان با دهه امامت و ولایت، 308 مترمربع کتیبه‌ بزرگ مناسبتی مزین به عبارات «أشْهَدُ أنَّ مَوْلانَا أمیرَالْمؤْمِنِینَ عَلِیًّا وَلِیُّ اللهِ»، «وَلَایَةُ عَلِیِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ حِصْنِی فَمَنْ دَخَلَ حِصْنِی أَمِنَ مِنْ عَذَابِی» و «الْحَمْدُلِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوِلاَیَةِ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ» بر سر درب ایوان طلای صحن‌های آزادی، انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی و همچنین ایوان دارالسیاده صحن گوهرشاد نصب شده است.

همچنین بنرهای آبی‌رنگ بر روی ستون‌های صحن‌های مختلف بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) چشم‌نوازی می‌کند. این بنرها به مناسبت دهه ولایت به حدیثی از امام رضا(ع) با محوریت تبریک و تهنیت عید غدیر مزین شده است و این عید بزرگ را به محبان خاندان عصمت و طهارت(ع) شادباش می‌گوید.

تمام اماکن متبرکه رضوی نیز با 1300 متر ریسه‌های رنگی چراغانی شده تا روشنی‌بخش دل‌ زائران و مجاورانی که در این ایام خجسته به شوق زیارت و طلب هزاران خواسته و حاجت به این آستان باصفا مشرف می‌شوند باشد.

نصب چراغ LED بر روی ستون‌های نوری صحن پیامبر اعظم(ص) در 1680 متر، از دیگر برنامه‌های اداره روشنایی حرم مطهر رضوی در آستانه عید غدیرخم به شمار می‌آید.

از جمله برنامه‌های فضاآرایی ویژه دهه ولایت حریم قدسی حضرت ثامن‌الحجج(ع) می‌توان به اجرای متن نمایشی با مضامین «عید سعید غدیر خم مبارک»، «یا باب‌الحوائج» و «اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم» بر روی چراغ‌های نصب شده در باب الهادی(ع) و باب الکاظم(ع) صحن پیامبر اعظم(ص) اشاره کرد. صحن بزرگی که میزبان برگزاری سلسله جشن‌های این ایام فرخنده است.

انتهای پیام
captcha