برخورداری از نیروی جوان و متفکر از ویژگی‌های بارز جهاددانشگاهی است + فیلم
کد خبر: 3987958
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۴

برخورداری از نیروی جوان و متفکر از ویژگی‌های بارز جهاددانشگاهی است + فیلم

رئیس دانشکده علوم انسانی دانشگاه محقق اردبیلی، گفت: مهمترین ویژگی جهاددانشگاهی برخورداری از نیروی جوان و در عین حال متخصص و دارای تفکر جهادی است.

برخورداری از نیروی جوان و متفکر از ویژگی‌های بارز جهاددانشگاهی استمرتضی ابراهیمی، رئیس دانشکده علوم انسانی دانشگاه محقق اردبیلی و رئیس بسیج اساتید استان، در گفت‌وگو با ایکنا از اردبیل، ضمن تبریک چهل‌ویکمین سالگرد تاسیس جهاددانشگاهی، مهمترین ویژگی جهاددانشگاهی را برخورداری از نیروی جوان و در عین حال متخصص و دارای تفکر جهادی برشمرد و گفت: بکارگیری نیرو‌های جوان با روحیه جهادی و انقلابی بزرگترین موفقیت‌ها را نصیب این نهاد کرده است.

وی افزود: ظرفیت بسیار خوبی برای فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی در مجموعه جهاددانشگاهی وجود دارد که می‌تواند بازوی توانمندی برای دولت و دستگاه‌های اجرایی کشور باشد.

ابراهیمی، بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های دفاعی و علمی با اقتدار درخشیده و در هر دو عرصه حرف برای گفتن دارد، جهاددانشگاهی نهاد بومی شده علمی، فرهنگی و آموزشی است که پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در کشور شکل گرفت و شعار «ما می‌توانیم» امام خمینی(ره) را جوانان انقلابی بعد از انقلاب فرهنگی که در کشور اتفاق افتاد و دانشگاه‌ها براساس تراز انقلاب اسلامی اداره شد، سر دادند و عملی کردند.

رئیس دانشکده علوم انسانی دانشگاه محقق اردبیلی، اظهار کرد: جهاددانشگاهی، نهادی مهم است، زیرا هم با دانشگاه که سنگر علم و مرکز پیشرفت علمی کشور عنوان شده مرتبط است و هم دارای تلاش جهادی است و در مقابل موانع و مزاحمت‌ها از حرکت نمی‌ایستد، در واقع می‌توان گفت پلی بین دانشگاه و جامعه بوده و تلاش می‌کند با نگاه علمی و کاربردی به نیاز‌های جامعه و کشور پاسخ مناسب دهد.

رئیس بسیج اساتید استان اردبیل، ادامه داد: این نهاد انقلابی باید با استفاده از ظرفیت‌های آموزشی و فرهنگی خود به ویژه در حوزه رسانه‌های نوین و در هیاهوی تبلیغات نظام غرب، از حریم انقلاب اسلامی و دستاورد‌های آن دفاع کند و رسانه‌ها باید سعی کنند رویداد‌ها و دستاورد‌های این نهاد انقلابی را به شکل مطلوب مخابره کنند تا این مسائل مورد توجه متولیان قرار گیرد.

ابراهیمی، تاکید کرد: جهاددانشگاهی با ایجاد زیرساخت‌های پژوهشی، درمانی، آموزشی و فرهنگی خدمات خوبی به مردم شریف استان ارائه می‌کند و چنین تفکر و روحیه‌ای در کار‌های علمی، موجب عنایت پروردگار و باز شدن راه‌ها بسوی پیشرفت علمی کشور خواهد شد.

وی افزود: این نهاد با راه‌اندازی مراکز فرهنگی و آموزشی و مراکز رشد در مسیر شکوفا کردن استعدادها، بکارگیری نیروی خلاق جوانان، کشف حلقه‌های مفقوده علمی و مدیریت این بخش برای حرکت در مسیر رونق تولید و فناوری گام برمی‌دارد و توانسته است در این امر موفق عمل کند.

رئیس دانشکده علوم انسانی دانشگاه محقق اردبیلی، با بیان اینکه ما در همه امور نیازمند الگو‌های مناسب در کشور هستیم، خاطرنشان کرد: امروز جهاددانشگاهی یکی از مصادیق و بهترین الگو‌ها برای تلاش جهادی است، شرایط امروز کشور ما به‌گونه‌ای است که نیازمند تلاش جهادی بوده و برای تحقق این امر نیازمند الگو هستیم، فلذا این نهاد انقلابی امروزه بهترین الگو برای تلاش جهادی در کشور است.

انتهای پیام
captcha