گام بزرگ جهاد دانشگاهی در حمایت از فناوران و پژوهشگران بومی و جهادی
کد خبر: 3988376
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۸

گام بزرگ جهاد دانشگاهی در حمایت از فناوران و پژوهشگران بومی و جهادی

رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه محقق اردبیلی، گفت: جهاد دانشگاهی به عنوان موفق‌ترین و تنهاترین مجموعه برای حمایت از فناوران و پژوهشگران بومی و جهادی اقدامات بسیار ارزنده‌ای را انجام داده که مستمراً ادامه‌دار و ثمربخش بوده است.

رضازاده// گام بزرگ جهاد دانشگاهی در حمایت از فناوران و پژوهشگران بومی و جهادیمحمد حسن‌زاده، رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه محقق اردبیلی، در گفتگو با ایکنا از اردبیل، ضمن گرامیداشت سالگرد تأسیس جهاد دانشگاهی، اظهار کرد: نقش جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد خوداتکا و کارآفرین در طول سال‌های گذشته ثمرات پرباری به دنبال داشته که این مسئله برای استان اردبیل نیز بسیار حائز اهمیت و نتیجه‌بخش بوده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه، افزود: اگر بخواهیم جهاد دانشگاهی را به عنوان یک نهاد خوداتکا در نظر بگیریم، بنای این مجموعه از خوداتکایی گرفته شده و  در حد بالایی قرار دارد، اما در بحث کارآفرینی نیازمند برخی چکش‌کاری‌ها برای رفع موانع و مشکلات بوده تا بتواند در این عرصه نیز موفق عمل کند.

رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه محقق اردبیلی، تصریح کرد: با در نظرگیری کلی سهم فرهنگی جهاد دانشگاهی، سهم آنچنانی به این مجموعه داده نشده اما در همین سهم اندکی که در بخش فرهنگی دارد، بسیار موفق عمل کرده و کارنامه درخشانی را به دست آورده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه تصریح کرد: این مجموعه انقلابی در تداعی مسیر و آینده روشن به خصوص حیطه پژوهشی همچون مجموعه ناباروری و پژوهشگاه رویان خیلی موفق عمل کرده و طبق طیف‌بندی انجام یافته امتیاز خیلی بالا را داراست و در رسالتی که در این حوزه برای مجموعه جهاد دانشگاهی تعریف شده، قابل قبول است.

وی با اشاره به عملکرد ضعیف جهاد دانشگاهی در ارتباط با مجموعه‌های فرهنگی نیز گفت: علی‌رغم اجرای موفق برنامه‌های فرهنگی آن طور که باید، در بحث ارتباط با مجموعه‌های فرهنگی نمره قابل قبولی را کسب نکرده است.

رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه محقق اردبیلی، تصریح کرد: برای عموم جامعه یک سری از حوزه‌های جهاد دانشگاهی شناخته شده و خوشبختانه این مجموعه در  برگزاری دوره‌های آموزشی، کنکور، کلاس‌ زبان و برخی موارد دیگر برای اطلاع‌رسانی در بین عموم مردم موفق عمل کرده و مردم با عملکرد جهاد دانشگاهی تا حدود مناسبی آشنایی دارند.

عضو هیئت علمی دانشگاه در پایان افزود: با توجه به طی پروسه و روند زمانی در سال‌های اخیر نسبت به حمایت از فناوران و ارائه تسهیلات به آنان، برخی مجموعه‌ها همچون پارک علم و فناوری نیز ورود پیدا کرده و خوشبختانه جهاد دانشگاهی به عنوان موفق‌ترین مجموعه برای حمایت از فناوران و پژوهشگران بومی و جهادی اقدامات بسیار ارزنده‌ای را انجام داده که مستمراً ادامه‌دار و ثمربخش بوده است.

انتهای پیام
captcha