بایدها و نبایدهای برگزاری مراسم عزاداری محرم در البرز
کد خبر: 3988775
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰

بایدها و نبایدهای برگزاری مراسم عزاداری محرم در البرز

مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز گفت: براساس پروتکل‌های ابلاغی برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم در هیئت‌ها،‌ مساجد و حسینیه‌ها در مکان‌های مسقف بالای ۶ مترمربع تا یک چهارم ظرفیت مجاز است.

بایدها و نبایدهای برگزاری مراسم عزاداری محرم در البرز

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی ولایی‌برحق، مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: بر اساس اطلاعیه شماره چهار کارگروه برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم ۱۴۰۰ استان البرز، برگزاری مراسم عزاداری فارغ از وضعیت‌های چهارگانه تعیین شده(قرمز، ‌نارنجی، زرد و آبی) در تمام شهرها و استان‌ها در فضای باز با یک سوم ظرفیت و در فضای بسته با یک چهارم ظرفیت(با شرایط ذکر شده) مجاز به برگزاری است.

وی افزود: مراسم عزاداری حداکثر باید تا دو ساعت به اتمام برسد ضمن اینکه دسته‌روی به صورت محلی انجام می‌شود و جابجایی شهر به شهر و ‌استان به استان ممنوع است.

این مسئول بیان کرد: استفاده از طبل، ‌سنج و وسایل مشابه در برگزاری مراسم با اولویت شخصی‌بودن مانعی ندارد و در غیر این‌صورت حتما قبل از استفاده شخص دیگر باید گندزدایی شود.

ولائی‌برحق با اشاره به اینکه برگزاری مراسم سینه‌زنی و زنجیرزنی در محل بدون جابجایی نیز مجاز است، افزود: رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در مراسم الزامی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز تصریح کرد: در صورتی‌که هیئات مذهبی، حسینیه‌ها، هیئت امنای مساجد و همچنین مداحان نسبت به اجرای این دستورالعمل سازمان تبلیغات اسلامی بی‌توجه باشند در وهله اول تذکر کتبی به مسئولان برگزاری داده می‌شود و در صورت ادامه و تکرار تخلف، ممنوعیت و قطع ارائه خدمات عمومی،‌ یارانه‌ای و پشتیبانی تا پایان ماه صفر انجام می‌شود.

این مسئول گفت: در وهله سوم در صورت تکرار این تخلفات، مجوز به مدت ۶ ماه لغو و به مراجع قضایی برای رسیدگی به تخلف معرفی می‌شوند.

انتهای پیام
captcha