بهره‌مندی مداحان و روضه‌خوانان در ایام محرم از اشعار وزین و پر محتوا
کد خبر: 3989512
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۵

بهره‌مندی مداحان و روضه‌خوانان در ایام محرم از اشعار وزین و پر محتوا

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه مداحان و روضه‌خوانان کردستانی صاحب سبک هستند، گفت: مداحان و روضه‌خوانان در ایام محرم باید از اشعار وزین و بامعنا استفاده کنند و نباید از دیگران تقلید کرده زیرا این امر در جذب مخاطب اثرگذار نیست.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی‌فقیه استان کردستان در همایش استانی «خادمان عاشورایی» که امروز، 18 مردادماه در حسینیه سنندج برگزار شد، با تسلیت ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین(ع) اظهار کرد: عشق به حسین(ع) همه دل‌ها را به هم نزدیک می‌کند.

وی با اشاره به اهمیت عشق ورزیدن به امام حسین(ع) و اهل بیت پیامبر اکرم(ص) افزود: امام جعفر صادق در این زمینه می‌فرماید: «هر کس که خدا خیر خواه او باشد، محبت امام حسین (ع) و شوق زیارتش را در دل او می اندازد، و هر کس که خدا بدخواه او باشد، کینه و بغض زیارت امام حسین(ع) را در دل او می نهد».

نماینده ولی‌فقیه استان کردستان مسئولان هیئات مذهبی را نماینده اعضای هیئت دانست و بیان کرد: گفتار، رفتار و برنامه‌های عزاداری مسئولان هیئات مذهبی در ایام محرم و صفر تبدیل به الگویی برای جوانان و نوجوانان خواهد شد.

وی به انجام سه وظیفه برای مسئولان هیئات مذهبی اشاره و اظهار کرد: رعایت بهداشت محیط و مرتب و منظم بودن فضای هیئت یکی از این وظایف بوده است که باید همواره مورد توجه مسئولان هیئت‌های مذهبی قرار گیرد.

پورذهبی برگزاری به موقع مراسم و برنامه‌های ویژه محرم را یکی دیگر از وظایف مسئولان هیئت‌های مذهبی دانست و تأکید کرد: باید مخاطبان مراسم‌های مذهبی را با سخنرانی یا مداحی‌های طولانی خسته کرد.

وی مردمی برگزارشدن مراسم محرم را سومین و اصلی‌ترین وظیفه مسئولان هیئت‌های مذهبی ذکر کرد و افزود: هنر مسئولان هیئت‌های مذهی این است که برنامه‌هایشان مردمی اداره شود و براین اساس نباید اجازه داد، برنامه‌های هیئت متکی بر ادارات و دولت باشد.

 پورذهبی بیان کرد: سخنرانان برنامه‌های محرم باید مطالب خود را با بهره گیری از آیات و روایات و با مطالعه دقیق تهیه و تنظیم کنند و از بین سخنرانی‌های طولانی بپرهیزند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه مداحان و روضه‌خوانان کردستانی صاحب سبک هستند، گفت: مداحان و روضه‌خوانان در ایام محرم باید از اشعار وزین و بامعنا استفاده کنند و هیچگاه نباید از دیگران تقلید کنند چراکه تقلید از دیگران در جذب مخاطب اثرگذار نیست.

وی در پایان بر تقویت جلسات و روضه‌های خانگی بانوان هیئتی تأکید کرد و یادآور شد: بانوان هیئتی باید در در طول سال برنامه داشته باشند‌.

انتهای پیام
captcha