۶ رشته جدید در دانشگاه پیام نور چهارمحال‌وبختیاری راه‌اندازی شد
کد خبر: 3989669
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۶

۶ رشته جدید در دانشگاه پیام نور چهارمحال‌وبختیاری راه‌اندازی شد

رئیس دانشگاه پیام نور چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه دانشگاه پیام نور در سال تحصیلی جدید، ۴۰۰ رشته محل جدید به رشته‌های خود افزوده است، گفت: سهم دانشگاه‌های پیام نور استان، ایجاد 6 رشته جدید در مقطع کارشناسی بوده است.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، علیرضا آبرود، رئیس دانشگاه پیام نور چهارمحال‌وبختیاری امروز 19 مردادماه در جمع خبرنگاران در خصوص راه‌های اطلاع‌رسانی این دانشگاه برای جذب دانشجو، اظهار کرد: هرساله برای جذب دانشجو، علاوه بر شبکه‌های مجازی، از طریق صدا و سیما و بنرهای نصب شده در مکان‌های پرتردد، اطلاع‌رسانی صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه دانشگاه پیام نور در سال‌ تحصیلی جدید، ۴۰۰ رشته محل جدید به رشته‌های خود افزوده است، ادامه داد: سهم دانشگاه‌های پیام نور استان، 6 رشته جدید در مقطع کارشناسی بوده که این رشته‌ها شامل مدیریت مالی، مدیریت کسب و کارهای کوچک، هتلداری، امور گمرکی، مددکاری اجتماعی و روابط عمومی است؛ همچنین کارشناسی ارشد مدیریت مالی در دانشگاه پیام نور واحد شهرکرد تدریس می‌شود که امسال مقطع کارشناسی آن نیز دایر می‌شود.

آبرود با بیان اینکه دانشگاه پیام نور در میان دانشگاه‌های دارای شهریه تحصیلی، دانشگاهی کم‌هزینه است، افزود: این دانشگاه زیر نظر وزارت علوم بوده و دانشگاهی تقریباً دولتی است و مدرک اعطایی قابلیت ترجمه به زبان‌های دیگر برای ادامه تحصیل و یا کار در کشورهای دیگر را دارد.

وی درخصوص حذف برخی از رشته‎ها در دانشگاه‌های پیام نور استان، تصریح کرد: رشته‌هایی که طی پنج سال گذشته، جذب دانشجوی آن کمتر از پنج نفر بوده است و کم‌مخاطب شناخته می‌شود، حذف شدند و رشته‌های بین‌رشته‌ای کاربردی جای آن‌ها را می‌گیرد.

رئیس دانشگاه پیام نور استان با بیان اینکه تعداد کل دانشجویان استان در دانشگاه‌های مختلف حدود ۳۰ هزار نفر است، یادآور شد: از این تعداد ۸۰۰۰ دانشجوی فعال و معادل یک سوم در دانشگاه‌های پیام‌نور استان در حال تحصیل هستند، این نشان از استقبال مردم نسبت به این دانشگاه است، به‌علاوه از دو سال گذشته تاکنون، حدود ۱۰ درصد پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های پیام‌نور استان افزایش یافته است.

آبرود درخصوص تسهیلات این دانشگاه به دانشجویان، توضیح داد: دانشگاه از طریق صندوق رفاه دانشجویی، وام‌های بدون بهره در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد، به‌علاوه دستگاه‌هایی مانند بهزیستی و کمیته امداد شهریه دانشجویان وابسته به خود را پرداخت می‌کنند.

انتهای پیام
captcha