هیئت‌های مذهبی زنجان نیازمند کمک‌های دولتی هستند
کد خبر: 3989927
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۷

هیئت‌های مذهبی زنجان نیازمند کمک‌های دولتی هستند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه هیئت‌های مذهبی برای برگزاری مراسم در فضای باز متحمل هزینه‌های بیشتری شدند، گفت: هیئت‌های مذهبی زنجان نیازمند کمک‌های دولتی هستند.

هیئت‌های مذهبی زنجان نیازمند کمک‌های دولتی هستندحجت‌الاسلام سعید احمدی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: برای برگزاری عزاداری ماه محرم دستورالعمل‌های سال گذشته ملاک عمل قرار خواد گرفت و بر اساس آن مراسم در فضای باز، با رعایت فاصله دو متری و استفاده مستمر از ماسک برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه محل برگزاری عزاداری محرم، قبل و بعد از مراسم توسط خادمان ضدعفونی می‌شود، ابراز کرد: هیئت‌ها در فضای باز محوطه مساجد یا مکان‌های مناسب مستقر می‌شوند و به شکل ثابت و ایستاده عزاداری می‌کنند و شاهد دسته‌روی نخواهیم بود. نذورات مردمی نیز در قالب کمک‌های مؤمنانه توزیع خواهد شد.

این مسئول با اشاره به اینکه هیئت‌ها برای فعالیت باید از سازمان تبلیغات اسلامی مجوز بگیرند، تصریح کرد: مکان استقرار هیئت‌های مذهبی شاخص مشخص است. در شهرها و روستاها مراسم عزاداری محرم تعطیل نیست بلکه با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همه آئین‌ها برگزار می‌شود و مردم می‌توانند از طریق فضای مجازی و صدا و سیما نیز برنامه‌های مذهبی را دنبال کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان بیان کرد: مردم نیز می‌توانند در فضاسازی شهری با نصب پرچم در برافراشتن علم عزا در پایتخت شور و شعور حسینی‌ یاری‌گر این سازمان باشند و ارادت خود را به ساحت مقدس اهل‌بیت(ع) اعلام کنند.

وی برضرورت حمایت از هئیت‌های مذهبی تاکید کرد و گفت: تا کنون حمایت دولتی از هیئت‌ها نشده است در حالی که با توجه به تغییر شیوه‌های برگزاری مراسم متحمل هزینه‌های بیشتری شدند و باید نسبت به گذشته مسئولان و رسانه‌ها بیشتر در زمینه اقناع‌سازی اقدام کنند.

احمدی یادآور شد: در همه شهرستان‌ها جلسات توجیهی برای ائمه جماعت، روحانیون مستقر، ذاکران، مداحان و مسئولان هئیت‌های مذهبی در خصوص برنامه‌های ماه محرم برگزار شده است.

وی همچنین به مراسم یوم‌العباس و یوم‌الزینب اشاره کرد و گفت: تاکنون برنامه این آئین‌ها به طور دقیق مشخص نشده است و طبق دستور ستاد کرونا امکان برگزار اجتماع و دسته‌روی وجود ندارد اما در حال رایزنی هستیم که برگزاری آن با شرایط ویژه و محدود برگزار شود.

انتهای پیام
captcha