طرح زیارت نیابتی امام حسین(ع) در ایام محرم
کد خبر: 3990037
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۱

طرح زیارت نیابتی امام حسین(ع) در ایام محرم

آستان مقدس عباسی همزمان با آغاز ماه محرم، طرح زیارت نیابتی امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) را راه‌اندازی کرده است که به وسیله خادمان آستان انجام می‌شود.  

به گزارش ایکنا به نقل از شبکه جهانی الکفیل، بخش خدمات حرم مطهر حضرت عباس(ع) اعلام کرد که خادمان آستان‌ عباسی به صورت روزانه برای کسانی که در صفحه مجازی https://alkafeel.net/zyara ثبت‌نام کنند، زیارت امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) و دو رکعت نماز بجا می‌آورند.
 
سیدهاشم الشامی، مسئول این بخش توضیح داد: طبق سنوات گذشته زیارت نیابتی برای کسانی که از طریق این درگاه ثبت‌ نام می‌کنند، انجام می‌شود و دو رکعت نماز نیز همراه با دعا از جوار حرم مطهر امام حسین(ع) و برادر بزرگوارشان برای ثبت‌ نام کنندگان بجا آورده می‌شود.
 
وی افزود: این اعمال از روز اول ماه محرم آغاز شده و تا نهم ماه محرم ادامه خواهد داشت. در روز دهم محرم یعنی عاشورا نیز این مراسم با انجام زیارت مخصوصه امام حسین و حضرت عباس(علیهما السلام) به پایان می‌رسد.
 
وی در پایان اظهار کرد: در این طرح نیابتی، زیارت عاشورا که برای امام حسین(ع) از دور و نزدیک در هر زمان به خصوص در ماه محرم بسیار توصیه شده است، قرائت می‌شود و پس از آن دو رکعت نماز برای برآورده شدن حاجات و تسهیل در کارها و دفع بلا بجا آورده می‌شود. 
انتهای پیام
captcha