استقبال از رهبران حماس در اردن
کد خبر: 3993344
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۲

استقبال از رهبران حماس در اردن

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس و خالد مشعل رهبر این جنبش در خارج از سرزمین‌های اشغالی که به منظور شرکت در مراسم تشییع ابراهیم غوشه از رهبران بارز این جنبش وارد اردن شده بودند، با استقبال پرشوری از سوی مردم این کشور مواجه شدند.

استقبال از رهبران حماس در اردنبه گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، عزت الرشق عضو دفتر سیاسی حماس روز گذشته در توییتی از پادشاه اردن که اجازه حضور رهبران حماس در این کشور برای شرکت در این مراسم را داده، تقدیر و تشکر کرده بود.

ابراهیم داود غوشه از رهبران و سخنگوی سابق جنبش مقاومت اسلامی حماس دیروز پنجشنبه در سن 85 سالگی در امان، پایتخت اردن درگذشت. غوشه عضو سابق دفتر سیاسی حماس و رئیس شورای مشورتی این جنبش بین سال‌های 1995 تا 2004 بود.

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، مجاهد فقید ابراهیم غوشه را مجاهدی دلیر خواند که در راه خدا از سرزنش هیچ کسی نمی‌هراسید و در سخنرانی خود در مراسم تشییع پیکر این مجاهد فقید، تصریح کرد مرحوم غوشه به عنوان اولین سخنگوی رسمی جنبش مقاومت اسلامی حماس فعالیت کرد، او مرد موضع‌گیری و پایبندی بر سخنی بود که از سوی مردم  و ملتش بیان می‌شد.  

هنیه از پادشاه، دولت، پارلمان، مردم، نیروها و احزاب اردن برای اجازه حضور در مراسم تشییع ابراهیم غوشه تشکر کرد و با محکوم کردن طرح شهرک‌سازی و معرفی اردن به عنوان وطن جایگزین برای فلسطینی‌ها تأکید کرد که مسئله فلسطین هیچ راه‌حلی با هزینه اردن نمی‌پذیرد، اردن، اردن است و فلسطین، فلسطین، اگرچه احساسات، ایمان و دین هر دو ملت یکسان است.  

خالد مشعل، رهبر  جنبش حماس در خارج نیز مجاهد مرحوم ابراهیم غوشه را انسانی با بصیرت توصیف کرد که گذشت زمان بر شخصیتش خدشه‌ای وارد نساخت و عمر خود را در راه وطن، اردن و کل امت اسلامی سپری کرد.

وی نیز در پایان سخنرانی خود از پادشاه، ملت و دولت اردن برای مهمان‌نوازی بی‌نظیر و اجازه به سران حماس برای شرکت در تشییع‌ جنازه مجاهد مرحوم ابراهیم غوشه قدردانی کرد.

 

انتهای پیام
captcha