مسائل افغانستان بین گروه‌های داخلی آن حل شود / خروج آمریکایی‌ها را نادیده نگیریم
کد خبر: 3993370
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۳
ابراهیم عزیزی:

مسائل افغانستان بین گروه‌های داخلی آن حل شود / خروج آمریکایی‌ها را نادیده نگیریم

نائب‌ رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحولات اخیر افغانستان گفت: موضع جمهوری اسلامی ایران در تحولات افغانستان این است که باید مسائل افغانستان بین گروه‌ها، تشکل‌ها، احزاب و جریان‌های افغانستان حل‌و‌فصل شود؛ بنابراین دخالت هر گروهی خارج از مرزهای افغانستان را در این کشور محکوم می‌کنیم.

ابراهیم عزیزی، نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به اتفاقات اخیر در کشور افغانستان و موضع‌گیری نظام جمهوری اسلامی، گفت: اولین و مهم‌ترین نکته‌ای که نباید در این تحولات نادیده گرفته شود اخراج آمریکایی‌ها از افغانستان است.

وی افزود: به هر حال آمریکایی‌ها 20 سال در افغانستان هزینه‌های سنگینی سرمایه‌گذاری کردند اما در نهایت مجبور شدند مفتضحانه از افغانستان خارج شوند و به عبارت دیگر اخراجشان کردند و این اتفاق در عراق هم خواهد افتاد و آمریکایی‌ها باید هرچه زودتر آسیای غربی و خاورمیانه را ترک کنند.

عزیزی تصریح کرد: موضع جمهوری اسلامی ایران در تحولات افغانستان این است که باید مسائل افغانستان بین گروه‌ها، تشکل‌ها، احزاب و جریان‌های افغانستان حل‌وفصل شود؛ بنابراین جمهوری اسلامی دخالت هر گروهی خارج از مرزهای افغانستان را در این کشور محکوم می‌کند.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: معتقدیم هدایت امور افغانستان باید به دست خود افغان‌ها و تصمیم‌گیری درباره تحولات این کشور از سوی گروه‌ها و جریان‌ها و تشکل‌های و جمعیت‌های افغانستان انجام شود.

وی در پایان گفت: در واقع یک گفت‌وگوی بین‌الافغانی بهترین فرمول و راهکار برای نجات افغانستان و خارج کردن مردم زجرکشیده آن منطقه از سختی‌ها و گرفتاری‌هایی است که سال‌ها با آن مواجه هستند.

انتهای پیام
captcha