صنعاء: جنگ و محاصره یمن را اشغالگران بايد متوقف کنند نه دفاع‌کنندگان
کد خبر: 3993529
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۳

صنعاء: جنگ و محاصره یمن را اشغالگران بايد متوقف کنند نه دفاع‌کنندگان

عضو شورای عالی سیاسی یمن در پاسخ به شایعه پراکنی‌های ائتلاف سعودی-آمریکایی درباره مخالفت صنعاء با آتش‌بس گفت که هیچ فردی عاقلی پیدا نمی‌شود که به دفاع کننده بگوید دست از محاصره و حمله بردار.

صنعاء: توقف محاصره و حمله علیه یمن باید توسط عاملان آن و نه دفاع کنندگان انجام شود /آماده

به گزارش ایکنا به نقل از المیادین، در پی ادامه جنگ ائتلاف سعودی علیه یمن و با توجه به محاصره مداوم این کشور، یکی از اعضای شورای عالی سیاسی یمن خطاب به دبیرکل سازمان ملل متحد  گفت که شکست تحریم‌ها بر عهده کسی است که تحریم کرده است.

محمد علی الحوثی، دبیر کل سازمان ملل را خطاب قرار داد و گفت: کسی که محاصره می‌کند باید محاصره را بشکند و کسی که بمباران و اشغالگری می‌کند، باید آن را متوقف کند.

الحوثی امروز جمعه در توئیتی که در حساب کاربری خود در توئیتر ارسال کرد، افزود: هیچ فرد عاقلی وجود ندارد که به مدافع بگوید حمله را متوقف کند، زیرا او فقط یک مدافع است و یک فرد محاصره شده نمی‌تواند از تأمین (مایحتاج) خود جلوگیری کند.

آمریکا در مقطع اخیر با شکست تلاش‌هایش برای کمک به حل بحران یمن و با جانبداری از ائتلاف سعودی که آغازگر تجاوز به خاک یمن بوده است، دولت صنعاء را به نپذیرفتن آتش‌بس متهم می‌کند.

این در حالی است که مقامات یمن تأکید کرده‌اند که رفع محاصره و توقف حملات هوایی و زمینی ائتلاف سعودی علیه یمن شرط پذیرش آتش‌بس است.

انتهای پیام
captcha