اجرای مرحله دوم طرح «شمیم حسینی» در کرمان
کد خبر: 3995253
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۲

اجرای مرحله دوم طرح «شمیم حسینی» در کرمان

دومین مرحله از طرح «شمیم حسینی» در کرمان با توزیع ۵۶۰۰ بسته کمک معیشتی و سبد غذایی در سراسر استان آغاز شد.

به گزارش ایکنا از کرمان، دومین مرحله از طرح «شمیم حسینی» ویژه مواسات و کمک‌های مؤمنانه همزمان با سراسر کشور امروز یکشنبه، 14 شهریورماه آغاز شد. این مراسم در کرمان با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه کرمان و مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان و در ارتباطی ویدئوکنفرانسی با حضور نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و حجت‌الاسلام خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد.

حجت‌الاسلام علی جلالی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان در این مراسم و در جمع خبرنگاران با تسلیت ایام سوگواری امام حسین(ع) گفت: طرح «شمیم حسینی» شامل سه موضوع بصیرت افزایی و تبیین واقعه عاشورا، عزاداری و حمایت و پشتیبانی است.

وی با بیان اینکه این طرح در دو مرحله در ماه محرم و صفر برگزار می‌شود، گفت: در ماه محرم بیشترین کمک‌ها متوجه هیئت‌های مذهبی بود به طوری که ۶۳۴ هیئت مذهبی ومساجدی که عزاداری داشتند از تبرکات سفره حسینی بهره‌مند شدند.

مدیرکل اوقاف کرمان افزود: در ماه محرم تعداد 192 هزار و 600 پرس غذای گرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تهیه و در بین جامعه هدف توزیع شد. و بخش دوم این طرح یعنی عزاداری یک روز قبل از ماه محرم با برافراشتن پرچم حسینی در  قریب به 200 بقعه در استان کرمان آغاز شد.

حجت‌الاسلام جلالی افزود: در مرحله دوم این طرح عمده هدف اداره اوقاف تقویت مواسات و کمک‌های مردمی است و در این ارتباط کارهایی در کرمان پیش‌بینی شده است‌. از جمله طبخ غذای گرم که تا پایان ماه صفر توسط بقاع متبرکه و با کمک موقوفات قریب ۱۷۰ هزار پرس غذای گرم طبخ و توزیع شود.

وی تصریح کرد: دومین کار در مرحله دوم این طرح تهیه پنج هزار و ششصد بسته کمک معیشتی و سبد غذایی است. که توزیع آن‌ها از فردا در سراسر استان آغاز خواهد شد. و هر بسته به مبلغ 500 هزار تومان شامل 11 قلم مواد غذایی و یک پک محصولات فرهنگی است. که در این ارتباط هم جامعه هدف مشخص شده و در توزیع این بسته‌ها به سراغ کسانی می‌رویم که کمتر مورد توجه هستند. و تحت حمایت گروه، تشکل و سازمانی قرار ندارند.

مدیرکل اوقاف کرمان  تصریح کرد: برنامه دیگر در مرحله دوم طرح شمیم حسینی در ماه صفر کمک به کادر درمان و بیماران هست که سال گذشته نیز انجام شد. سال گذشته تعداد 7 دستگاه کمک تنفسی به ارزش 350 میلیون تومان تهیه و اهدا شد و امسال نیز این اقدام انجام و غذای گرم بین بیماران توزیع خواهد شد.

انتهای پیام
captcha