اهداف تأسیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها
کد خبر: 3995450
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹
رئیس دانشگاه فرهنگیان بیان کرد:

اهداف تأسیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها

حسین خنیفر بیان اینکه ایجاد نهاد رهبری در دانشگاه‌ها با هدف جلوگیری از توطئه‌های جداکننده روحانی و دانشگاه و با بازگشایی دانشگاه‌ها همراه بود، افزود: امام خمینی (ره) واضع اندیشه وحدت حوزه و دانشگاه بود، پس از ارتحال ایشان با توجه به توسعه  دانشگاه‌ها و به دستور مقام معظم رهبری نهاد نمایندگی مقام معظم بر اساس تقویت پیوند حوزه و دانشگاه تاسیس شد.

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، حسین خنیفر در آیین تکریم و معارفه مسئولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان با اشاره به تاریخچه تاسیس و وظایف این نهاد، اساس پیدایش این نهاد را تقویت پیوند حوزه و دانشگاه برشمرد و گفت: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری شجره طیبه‌ای است که با اهداف متعالی برای ایجاد دانشگاه متعبد آغاز به کار کرد.
 
وی با بیان اینکه ایجاد این نهاد با هدف جلوگیری از توطئه‌های جداکننده روحانی و دانشگاه و با بازگشایی دانشگاه‌ها همراه بود، افزود: امام خمینی(ره) واضع اندیشه وحدت حوزه و دانشگاه بود، پس از ارتحال ایشان با توجه به توسعه  دانشگاه‌ها و به دستور مقام معظم رهبری نهاد نمایندگی مقام معظم بر اساس تقویت پیوند حوزه و دانشگاه تاسیس شد.
 
خنیفر با اشاره به افراد برجسته‌ای که از حوزه برخاسته بودند و فعالیت‌های دانشگاهی ارزشمندی نیز رقم زده بودند، خاطر نشان کرد: آیت‌الله مفتح، شهیدان مطهری، بهشتی و باهنر از جمله این افراد بزرگ بودند و با نگاهی دانشگاهی و حوزوی مایه خیر و برکات بسیار شدند.
 
وی با بیان اینکه دانشگاه از نظم بالا و حوزه از عمق بالایی برخوردار است، امتزاج این دو را برکت‌زا دانست و گفت: یکی از بزرگترین خدمات متقابل حوزه و دانشگاه، عمق بخشی، مباحثه و مداقه است؛ آیین ما آیین علم و دانش بوده و با آیاتی چون"اقرا..."  و " عَلَّمَ آدَمَ الأَسْماءَ کُلَّها" همراه است،  بین پژوهش و نظریه در دو عرصه و بالندگی آن و مهمتر از آن وحدت بخشی این دوبال  می‌تواند مایه سعادت باشد.
 
 رئیس دانشگاه فرهنگیان، با اشاره به وظایف سنگین نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، گفت:  تبیین مسائل سیاسی و اجتماعی، بحث و مناظره، برگزاری سخنرانی، گردهمایی و نشست‌های تخصصی و جلسات پرسش، ژرفابخشی معلومات دینی و گسترش علایق اسلامی در دانشگاه‌ها بویژه در عصر بارش باران اسیدی فتنه و پاسخ حضور فعال بین دانشجویان و بسط فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر  را می‌توان از وظایف این نهاد برشمرد.
 
وی همچنین تاکید بر تلاش جدی بر حرکت‌های زیر بنایی و عمیق فرهنگی در راستای رشد و توسعه اندیشه اسلامی و آگاهی دانشجویان و ایجاد و تقویت روحیه تحرک و مشارکت فعال دانشجو در عرصه‌های فعالیت‌های سیاسی را دو اصل مهم در پایه‌گذاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری برشمرد.
 
وی در ادامه با اشاره به گستردگی دانشگاه فرهنگیان با 98 پردیس و مرکز در سراسر کشور و 160 هزار دانشجو  که در اردیبهشت 97 مزین به قدوم مقام عظمای ولایت شده است، با بیان اینکه تلاش این دانشگاه همواره در حفظ شاخص‌های هویتی معلم تراز انقلاب بوده است،  افزود: تربیت معلم تراز و متدین با حکمت شرقی و جوهره دین و با ذهن وزین شایسته این سرزمین، هدف غایی دانشگاه فرهنگیان است.
 
وی با تاکید بر لزوم باور به این دانشگاه، گفت: آنچنان که مقام معظم رهبری  معلمان را افسران سپاه پیشرفت کشور دانستند و می‌توان گفت تربیت معلم تراز جبران همه نداشته‌هاست.
 
وی در ادامه با تکریم و قدردانی از خدمات ارزشمند حجت‌الاسلام و المسلمین دادگر در مدت حضور در دانشگاه فرهنگیان، ایشان را همراه،  همدل و دلسوز تربیت معلم دانست که در پیشبرد برنامه‌ها یاری دهنده بود، اظهار کرد: این مراسم را به فال نیک می‌گیریم چراکه اکنون حجت الاسلام و المسلمین تقوی، بزرگواری مومن، متدین، انقلابی ولایی به جمع ما پیوسته و همچنین حجت‌الاسلام دادگر به عنوان یاری وزین و عزیز در جای دیگر حامی دانشگاه  خواهد بود.
انتهای پیام
captcha